اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک از کسب رتبه نخست استان مرکزی در پایش بهبود فضای کسب و کار در زمستان 98 با شاخص 42/5 در بین استان‌های کشور خبر داد.

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار

منوچهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: موجب ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی موظف‌اند به‌منظور اطلاع سیاست‌گذاران کشور از وضعیت محیط کسب و کار، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به‌طور سالانه و فصلی و حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.

وی افزود: بر همین اساس در پایش فضای کسب و کار نظرات فعالان اقتصادی در قالب 28 مؤلفه و شاخص در رابطه با هر فصل کاری پرسیده می‌شود و سپس ماحصل نظرات فعالان اقتصادی و نتایج به دست آمده از نظرسنجی مدیران بنگاه اقتصادی، به‌عنوان نتایج پایش فضای کسب و کار استان در هر فصل خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: انجام پایش محیط کسب و کار در استان‌ها توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شود که مسئولیت این پایش در استان مرکزی به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌صورت فصلی واگذار شده است.

توسطی در خصوص وضعیت این شاخص در سال‌های گذشته گفت: وضعیت کسب و کار استان تا پاییز 97 مطلوب نبوده است؛ در همین راستا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بررسی و شناسایی شاخص‌های نامطلوب کسب و کار استان و طرح آنها در صحن علنی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار و تأکید ریاست شورا برای بهبود شاخص‌های مذکور، دبیرخانه شورای گفتگو اقدامات جدی برای شناسایی و رفع نقاط ضعف و نتیجتاً بهبود فضای کسب و کار استان مرکزی را در دستور کار قرار داد.

وی اذعان داشت: نتیجه این اقدامات و تلاش همه دست‌اندرکاران کسب رتبه نخست استان مرکزی در پایش بهبود فضای کسب و کار در زمستان 98 با شاخص 42/5 در بین استان‌های کشور بود که جای تقدیر از تمامی کسانی دارد که اتاق بازرگانی را در نیل به این رتبه یاری کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول