اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افتتاح شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی در پی مصوبه سفر رئیسی به اصفهان

مراسم افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان با حضور دادستان و رئیس دادگستری استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

افتتاح شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی در پی مصوبه سفر رئیسی به اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز مراسم افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان با حضور دادستان و رئیس دادگستری استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.‌

مسعود گل‌شیرازی در حاشیه این مراسم با اشاره به جلسه سازنده فعالین اقتصادی با رئیس قوه قضاییه در سفر استانی وی به اصفهان اظهار داشت: پس از این جلسه با حمایت‌های دادستان و رئیس شورا حل اختلاف، جهت تسریع و نظارت دقیق قانونی بر امر اقتصاد و فعالیت فعالان اقتصادی، شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف در محل اتاق بازرگانی افتتاح شد.

وی ادامه داد: اعضا یپیشنهادی این شورا از خوشنام‌ترین افراد بازار هستند که می‌توانند در روند صلح و سازش تسریع دهنده باشد.

محمد موسویان نیز افزود: پس از افتتاح شورای حل اختلاف، در بخش مصالحه و سازش راه و وظیفه‌‌ی این دستگاه از مسیر اصلی دور شد؛ رئیس جدید قوه قضائیه حساسیت خاصی بر روی شورای حل اختلاف دارد و معتقد است که باید شورای حل اختلاف به راه اصلی خود که همان مصالحه و سازش پیش از ورود به دادگاه‌ها است بازگردد، در استان اصفهان نیز همین موضوع مد نظر است.

رئیس شورای حل اختلاف اصفهان ادامه داد: دستگاه قضایی می‌تواند کمک شایانی در رفع موانع تولید داشته باشد و شوراهای حل اختلاف می‌توانند پیش از اینکه پرونده‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به مرحله حکم و توقیف برسد، موضوع را  بررسی و از تعطیلی واحد تولیدی و اقتصادی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف  در استان فعالی است که ۳۴ شعبه صلحی است، ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ پرونده در شورای حل اختلاف باز شد که ۴۸ هزار پرونده به سازش و صلح ختم شده که برابر با ۳۱ درصد از سازش پرونده‌ها است.

موسویان تصریح کرد:افزایش شعب صلحی نیز در دستور کار است، جلساتی در سال گذشته در اصفهان برگزار شد و امیدوارم در شهرک‌های صنعتی بتوانیم شاهد افتتاح شعبه‌های صلحی با اولویت شهرک‌های بزرگ داشته باشیم.

محمدرضا حبیبی نیز در حاشیه این مراسم افزود: امروز یکی از روزهای خوب دستگاه قضایی استان است، یکی از مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضایی یعنی تقویت شورا حل اختلاف و سازش و مصالحه به خط عمل و اجرایی وارد شد که نماد فرهنگ‌ دین مبین اسلام  است؛ افتتاح  شعبه ۶۰ حل اختلاف می‌تواند کمک شایانی در عرصه تولید داشته باشد و فعال اقتصادی می‌تواند به‌جای طی کردن پله‌های دادگستری بین هم صنفی‌های خود مشکلاتش را برطرف کند.

رئیس‌کل دادگستری اصفهان تصریح کرد: هر دعوای حقوقی و کیفری می‌تواند در این شعبه مطرح و بررسی شود و دعوایی که با صلح و سازش خاتمه می‌باید در راستای فرهنگ و شرعیت ما عزیز‌تر و بهتر است.

وی افزود: لازمه موفقیت در شعبه‌های حل اختلاف این است که افراد حاضر در این شورا با تدین و باانگیزه باشند، داشتن حوصله و اخلاق خوش رمز موفقیت در این کار است.

به گزارش فارس، در  این مراسم تعدادی از فعالان اقتصادی و صنعتی استان، با اشاره به مشکلات خود در راستای مبانی حقوقی و قضایی با دادستان و رئیس دادگستری اصفهان بحث و گفت‌وگو کردند و در پایان با حضور اعضاء اتاق بازرگانی شعبه ۶۰ شورا حل اختلاف در اتاق بازرگانی اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ج۲۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول