اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پویش هر هفته «الف-ب-ایران»به خراسان‌جنوبی رسید/ افتتاح سد سیاهو با حضور وزیر نیرو

وزیر نیرو شنبه دهم خردادماه به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند و طی این سفر سد سیاهو در شهرستان سربیشه افتتاح می‌شود.

پویش هر هفته «الف-ب-ایران»به خراسان‌جنوبی رسید/ افتتاح سد سیاهو با حضور وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هر هفته «الف-ب-ایران» عنوان پویشی است که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو برای افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق در سال گذشته مطرح و اجرا کرده است.

این پویش از سال گذشته در کشور اجرا شد و این روند در سال جاری نیز دنبال شد. نخستین هفته از پویش هر هفته «الف-ب-ایران» در اوخر ماه فروردین‌ماه ۹۹ آغاز و به گفته وزیر نیرو قرار است ۲۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی با استفاده از منابع مختلف در این پویش اجرا شود.

در هفته پنجم پویش هر هفته «الف-ب-ایران»خراسان‌جنوبی میزبان وزیر نیرو خواهد بود و در این سفر سد سیاهو سربیشه با ظرفیت ۱۷ میلیون متر مکعب و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

آبرسانی و تأمین آب پایدار ۱۵ روستا در شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های اردکانیان به استان خراسان‌جنوبی است و برای آبرسانی به این روستاها، ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و حدود ۱۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

همچنین طی این سفر نیروگاه بادی درح با اعتبار یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود. این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا و زمان اتمام این پروژه سال ۱۴۰۰ اعلام شده است.

انتهای پیام/3403/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول