اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احتمال بازگشایی متروی اصفهان در هفته آینده وجود دارد

شهردار اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه شورای ترافیک گفت: در این جلسات، بحث‌هایی در خصوص فعالیت دوباره مترو اصفهان داشتیم تا اگر طبق بررسی‌ها این موضوع به سلامت مردم آسیب نمی‌زند، مترو در هفته آینده فعال شود.

احتمال بازگشایی متروی اصفهان در هفته آینده وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌اله نوروزی اظهار داشت: در روز عید فطر افتتاحیه‌ای در زیرگذر میدان امام علی (ع) داشتیم و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در این مکان راه‌اندازی شد تا همه مواد مورد نیاز خانواده‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

شهردار اصفهان افزود: پروژه میدان امام علی سال‌ها آغاز شده بود اما با مشکلات زیادی مواجه بود که راهکار را در گفت‌وگو با مردم و جلب مشارکت آن‌ها دیدیم؛ در همین راستا در اولین بازدید از این پروژه تصمیم گرفتیم در زیرزمینی به مساحت ۱۳ هزار متر که نه پارکینگ بود و نه کاربری دیگری داشت، رونق ایجاد شود و به همین دلیل فروشگاه رفاه در این مکان ایجاد شد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم در بخش‌های دیگر میدان، فضایی ایجاد کنیم تا رونق ایجاد شود و کسبه این مکان که سال‌ها اذیت شدند به راه حلی برسند؛ همچنین در این میدان ایستگاه مترو بهره‌برداری می‌شود و بازارهای مختلفی که در دست اجراست هرچه زودتر با مشارکت مردم تکمیل می‌شود تا این میدان با قدمت طولانی همچنان محلی برای عرضه خدمات و نیازهای مردم باشد.

نوروزی تصریح کرد: بعد از سهمیه‌بندی بنزین طرحی از سوی وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شد تا رانندگان حمل بار از مشوق‌های بنزینی استفاده و بتوانند در محدوده طرح ترافیکی شهر حضور پیدا کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: رانندگان باید از طریق شرکت‌های حمل و نقلی که دارای تاییدیه از شهرداری هستند ثبت‌نام کرده و پروانه فعالیت دریافت کنند تا از همه امکانات بهره‌مند شوند؛ بر این اساس رانندگان خودروهای حمل بار با مراجعه به سایت hamlebar.ir می توانند در جریان کامل این طرح قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا، شهرداری ضمن حضور در همه صحنه‌ها و نقش‌آفرینی و همکاری با همه دستگاه‌ها از امکانات نوین برای حل مشکلات مردم در سازمان‌های وابسته شهرداری استفاده کرد، گفت: در روزهای پایانی سال سایت my.isfahan.ir را معرفی کردیم که 34 خدمت الکترونیک را به مردم ارائه می‌دهد و می‌تواند جایگزین ترددهای مردم برای دریافت پروانه ساختمانی و استعلامات شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه تا پایان سال این خدمات به 100 مورد افزایش می‌یابد، اظهار کرد: برای کاهش اضطراب شهروندان، کمتر شدن ترددها، حل مشکل ترافیک، کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در وقت شهروندان و به طور کلی بهبود فرآیندها تداوم این طرح ضروری است و باید همه این اقدام را جدی بگیریم و اینجاست که تعالی سازمانی و اصلاح فرآیندها معنا پیدا می‌کند. 

شهردار اصفهان ادامه داد: در شرایط کرونا یک نظرسنجی از شهروندان اصفهانی صورت گرفت که براساس نتایج آن، ۷۷ درصد شرکت کنندگان از نظافت شهر در روزهای شیوع کرونا راضی بودند، همچنین ۶۱ درصد از اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرداری راضی بودند؛ رضایت مردم از فعالیت بازارهای کوثر ۷۵ درصد و در رابطه با فضای سبز ۸۳ درصد بود. همچنین مردم برخی تصمیمات شهرداری در خصوص مقابله با کرونا را رضایت بخش می دانستند که یکی از آنها رضایت ۷۳ درصدی شرکت کنندگان این نظرسنجی از تعطیلی مترو بود.

امکانات شهری در جهت آسایش سالمندان

وی با اشاره به تشکیل جلسه شورای ترافیک و شورای معاونان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در این جلسات، بحث‌هایی در خصوص فعالیت دوباره مترو اصفهان داشتیم تا اگر طبق بررسی‌ها این موضوع به سلامت مردم آسیب نمی‌زند، مترو در هفته آینده فعال شود.

نوروزی در خصوص درخواست یکی از شهروندان برای رفع مزاحمت برخی مشاغل مانند مکانیک‌ها و صافکارهای خیابان بهارستان شرقی به خصوص برای سالمندان گفت: ما قطعا به فکر سالمندان هستیم و اقدامات در جهتی اجرا می‌شود که یک شهر آماده برای سالمندان باشد و همه راه‌ها و امکانات به گونه‌ای تامین شود که آن‌ها اذیت نشوند، البته شغل مردم هم باید لحاظ شود و نباید اینها با هم تعارض داشته باشد اما هر چیز مزاحمی هم باید رفع شود.

شهردار اصفهان افزود: ما نمی‌گوییم چنین مشاغلی تعطیل شوند چراکه بسیاری از آن‌ها نیازهای مردم را تامین می‌کنند اما پیاده رو نباید اشغال شود و اگر مکان فعالیت این مشاغل مناسب نیست، جابجا شوند.

وی در مورد سوال یکی از شهروندان در مورد اینکه آیا مالکان خانه‌هایی که در کوچه های بن بست زندگی می‌کنند و در سندهای مالکیت آنها سندیتی مبنی بر بن بست بودن کوچه وجود ندارد، می‌توانند در به بن بست باز کنند، گفت: تا سال ۹۰ دفترچه‌ای در خصوص ضوابط شهرسازی اصفهان، وجود داشت که در بند ۱۰ و ۱۱ قید شده بود اگر در بن بستی، شهرداری تاسیساتی داشت آن بن بست دیگر اختصاصی نیست و جنبه عمومی دارد اما پارسال در دیوان عدالت اداری رای جدید صادر و این بند ابطال شد.

نوروزی  تصریح کرد: اکنون این ضابطه وجود دارد که اگر در سند پی و دیوار قید شده باشد، مالکان نمی‍‌توانند در به بن بست باز کنند اگر در سند نوشته شده باشد در یا دیوار امکانی که در و دیوار باز شود، وجود دارد. در مجموع این کار بستگی به آنچه در سند نوشته شده دارد.

مساحت کار هر پاکبان برای نظافت زینبیه و چهارباغ یکی است

شهردار اصفهان در مورد درخواست یکی از شهروندان منطقه ۱۴ برای نظافت بیشتر دارک و ارزنان افزود: در این دوره بیشترین کارها در منطقه ۱۴ انجام شد به گونه‌ای که خط دوم مترو از این منطقه آغاز شد، چهار ورزشگاه ساخته شده و مسائل متعدد دیگر که در این بخش در حال پیگیری و اجراست و رضایت مندی مردم این منطقه را در پی داشته است.

نوروزی در خصوص نظافت محلات این منطقه هم گفت: اولا همه ما باید به تلاش پاکبانانی که صبح و شب، در گرما و سرما این مساحت بزرگ شهر را تمیز می‌کنند، متعهد باشیم و اینکه منطقه 14 به خصوص دارک و ارزنان محدود به زمین‌های بایر است و در وزش باد زباله‌ها به داخل خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌آید و این یکی از دلایل است که باید زحمت بیشتری توسط پیمانکار کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه میزان مساحت و سطحی که هر پاکبان باید تمیز کند در این محلات و چهارباغ یکی است، گفت: اما به لحاظ موقعیت جغرافیایی ممکن است منطقه ۱۴ کار بیشتری بطلبد. 

مادی قمیش طولانی ترین مادی اصفهان  

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی چنین مکانی باید در مکان‌یابی دقت شود و در این زمینه شهرداری منطقه سه تا مهرماه بررسی طرحی به همین منظور در خیابان ابوالحسن را در اولویت قرار دهد تا مشکل حل شود.

نوروزی در مورد جاری شدن آب در مادی قمیش در محله آتشگاه نیز بیان کرد: یکی از کارهای بسیار خوب امسال باز شدن آب در مادی چشمه باقرخان بعد از ۳۰ سال، در رهنان بعد از ۲۷ سال و مادی فدن بعد از ۱۵ سال در خیابان بیدآبادی بود.

شهردار اصفهان افزود: مادی قمیش بزرگترین مادی از نظر طول در اصفهان است و طول این مادی به 76 کیلومتر می‌رسد و گزارشاتی داده شده که این مادی دو یا سه بار آبگیری شده و چون سال‌های متمادی آبگیری نشده بود، موانعی برای جاری شدن ایجاد شده هرچند تعیین دبی آب هم بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است.

انتهای پیام/63086/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول