اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ثبت نام بیش از ۱۵۹هزار نفر برای استفاده از بیمه اجباری پایه سلامت در آذربایجان غربی

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت:بیش از ۱۵۹هزار نفر برای استفاده از بیمه اجباری پایه سلامت ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از ۱۵۹هزار نفر برای استفاده از بیمه اجباری پایه سلامت در آذربایجان غربی

نادر نانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه یکی از اهداف بیمه پایه اجباری سلامت تحت پوشش قرار دادن افراد دهک پایین جامعه و افراد فاقد بیمه است، اظهار داشت: ارزیابی وسع افراد خواهان این نوع بیمه و دهک‌بندی آنها توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی انجام و بر اساس آن میزان پرداختی مشخص می‌شود و تاکنون بیش از ۱۵۹ هزار نفر برای استفاده از مزایای بیمه پایه اجباری سلامت در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند.

وی افزود: افراد در این ارزیابی که به ده دهک تقسیم‌بندی شده و طبق آن حق بیمه سه دهک پایین جامعه به صورت ۱۰۰ درصدی توسط دولت پرداخت شده و حق بیمه دهک چهارم و پنجم نیز به صورت مساوی بین دولت و خود اشخاص تقسیم می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به انواع مختلف بیمه  اعم از اجباری و اختیاری تصریح کرد: تاکنون در سطح استان بیش از ۱۵۹ هزار نفر برای استفاده از مزایای بیمه پایه اجباری سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها با آزمون ارزیابی وسع، دهک بیش از ۱۳۳ هزار نفر مشخص شده و برای ۱۵۲ هزار نفر پیامک ارسال شده است.

نانبخش با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر است، عنوان کرد: یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر  از جمعیت استان تحت پوشش صندوق های بیمه سلامت هستند که رقم بالایی حساب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز نسخه نویسی الکترونیکی و کاهش کاربرد دفترچه کاغذی در بسیاری از موسسات درمانی سطح استان یادآور شد: از خرداد ماه سال جاری حدود 822 مرکز و موسسه خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک کرده‌اند.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول