اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

امام جمعه کهنوج: رزمایش همدلی را تا پایان کرونا ادامه می‌دهیم

امام جمعه کهنوج گفت: طرح رزمایش همدلی در این شهرستان تا عید فطر ادامه داشت، البته بنا داریم تا پایان کامل بیماری کرونا نیز این طرح را ادامه دهیم.

امام جمعه کهنوج: رزمایش همدلی را تا پایان کرونا ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با کرونا در شهرستان کهنوج اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا جلسات متعددی تحت عنوان ستاد کرونا در شهرستان برگزار شد و از این طریق توصیه‌های متعددی به مردم صورت گرفت.

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه گروه‌های جهادی وابسته به نهاد نماز جمعه فعالیت‌های مؤثری در این راستا انجام دادند، گفت: این فعالیت‌ها در حوزه ضدعفونی و گندزدایی از مناطق مختلف همچون خودروها، اماکن مذهبی، مغازه‌ها و ... صورت گرفت.

افشارمنش ادامه داد: تعدادی از خواهران طلبه و اساتید حوزه علمیه نیز برای تغسیل اموات کرونایی حضور پیدا کردند و تهیه لباس‌های مخصوص بیمارستانی (گان) نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی صددرصدی میان فعالیت‌های صورت گرفته با ستاد کرونا وجود داشت، تصریح کرد: در شب‌های قدر، مراسم احیا در مسجد بهمن (محل برگزاری نماز جمعه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و نماز جمعه را نیز بعد از عبور از بحران کرونا برگزار کردیم.

افشارمنش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه رزمایش همدلی افزود: ستاد مواسات در استان تهران ۲۳۷ میلیون تومان به رزمایش ما کمک کرد و این رقم را به روستاهایی همچون عنبرآباد، رودبار، فاریاب و ... در قالب بسته‌های غذایی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان اختصاص یافت، این بسته‌های غذایی شامل برنج ایرانی، عدس، لوبیا، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و ... بود که در مجموع ۱۰ قلم کالا را شامل می‌شد.

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه ۳۵ میلیون تومان از طریق شورای ائمه جمعه در قالب کارت هدیه به روستائیان اهدا شد، گفت: این کارت‌های هدیه نیز به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اهدا شد همچنین با همکاری بنیاد علوی ۲ هزار بسته غذایی تهیه و میان ۳۰۰ نیازمند کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارگران شهرداری، بیماران خاص، اعضای خیریه‌ها و ... توزیع شد.

افشارمنش گفت: با همکاری خیریه مردم نهاد ایرانیان، ۳۰۰ بسته غذایی هر یک به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تهیه و میان نیازمندان توزیع شد و همچنین با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ۲ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی در رزمایش عمومی تهیه و با شناسایی افراد نیازمند که توسط مساجد انجام شده بود توزیع شد.

امام جمعه کهنوج گفت: شناسایی نیازمندان در این شهرستان با محوریت روحانیون مساجد، پایگاه‌های بسیج و سپاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در رزمایش مواسات و همدلی تلاش کردیم به نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند کمک‌رسانی بکنیم و برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز شماره حساب اعلام شد که در مجموع مردم ۱۵ میلیون تومان کمک رسانی کردند که به تناسب هزینه شد.

افشارمنش خاطرنشان کرد: طرح رزمایش همدلی در این شهرستان تا عید فطر ادامه داشت، البته بنا داریم تا پایان کامل بیماری کرونا نیز این طرح را ادامه دهیم و اگر دستور دیگری از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این خصوص ابلاغ شود، مدت زمان اجرای این طرح افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول