اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: مسکو تغییری در اجرای پروژه «نورد استریم 2» ایجاد نخواهد کرد

سخنگوی کرملین ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم 2» تأکید کرد که مسکو هیچ تغییری در طرح‌ اجرای این پروژه ایجاد نمی‌کند.

کرملین: مسکو تغییری در اجرای پروژه «نورد استریم 2» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مسکو هرگونه تحریم علیه پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» را یک رقابت غیرمنصفانه و نقض قوانین بین‌الملل می‌داند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، سخنگوی کرملین همچنین تصریح کرد که روسیه در برنامه و طرح‌های خود برای اجرای پروژه نورد استریم هیچ‌گونه تغییری ایجاد نکرده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «رویکرد ما در قبال هرگونه تحریم‌ مشخص است. این رویکرد تغییری نکرده است. (رویکرد) کاملاً منفی است».

اظهارات این دیپلمات روس در شرایطی مطرح شده است که پیشتر، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی « هندلزبلات» تصریح کرده بود که کنگره آمریکا قادر به وضع تحریم‌های جدید علیه نورد استریم 2 برای متوقف کردن این پروژه است.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا بیش از حد به گاز روسیه وابسته است و برخی کشورهای اروپایی و اوکراین خواهان توقف این طرح هستند.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

با اینحال، آمریکا تلاش می‌کند تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند و به همراه برخی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می‌آورد و در همین راستا، در سال ۲۰۱۹،  تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند.

تحریم‌های آمریکا، واکنش اتحادیه اروپا را به همراه داشت و اینگونه اقدامات واشنگتن را دخالت در حاکمیت ملی و منطقه‌ای خواندند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول