اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حریق در تپه باستانی باغ شازده شهرقدس/ شهروندان از آتش‌زدن عمدی علوفه‌ها بپرهیزند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس با اشاره به اطفاء حریق در ۲هکتار از اراضی تپه باستانی باغ شازده بر اثر آتش‌سوزی گیاهان و علوفه هرز، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود به منظور جلوگیری از آسیب به املاک مسکونی و صنعتی مجاور و تضییع وقت و انرژی سازمان آتش‌نشانی از آتش زدن عمدی علوفه هرز و بقایای محصولات کشاورزی خودداری کنند.

حریق در تپه باستانی باغ شازده شهرقدس/ شهروندان از آتش‌زدن عمدی علوفه‌ها بپرهیزند

محسن همیانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: پس از اعلام گزارش حریق در منطقه تپه‌ باستانی باغ شازده شهرقدس عوامل عملیاتی سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در دو هکتار از اراضی این منطقه حریق علوفه هرز رخ داده بود که با کنترل به عمل آمده توسط آتش‌نشانان از سرایت به باغ میوه و منازل مسکونی جلوگیری و حریق اطفاء شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس بیان داشت: به علت بارندگی مناسب فصل بهار علف‌های هرز، علوفه و امثال آن در اطراف زمین کشاورزی، جاده‌ها و زمین‌های خالی سطح شهر رشد زیادی کردند که تمام این‌ها قابلیت حریق را دارند.

همیانی ادامه داد: این حریق‌ها در مواردی عمدی و بعضاً غیرعمد و حتی ممکن است با یک فیلتر سیگار ایجاد شود و طی روزهای اخیر روزانه کمتر از ده مورد حریق علف‌های هرز جاده‌ای، کنار مزارع، اراضی و غیره به سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس اعلام که موجب صرف انرژی، وقت و آب بسیاری شده است.

وی تصریح کرد: از شهروندان محترم تقاضا می‌شود از آتش زدن عمدی این علوفه‌ها و علف‌های هرز خودداری بکنند زیرا ممکن است که کنترل از اختیار خارج و سبب ایجاد آسیب شود و حتی در مجاورت این قسمت‌ها املاک مسکونی و صنعتی آسیب ببیند.

انتهای پیام/ش/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول