اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درآمدزایی 3000 دلاری هر پیوند قرنیه بیماران غیر ایرانی در مشهد

رئیس بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در هر عمل پیوند قرنیه ۳ هزار دلار درآمدزایی برای حوزه سلامت مشهد ایجاد شده است.

درآمدزایی  3000 دلاری هر پیوند قرنیه بیماران غیر ایرانی  در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، سیامک زارعی‌قنواتی در جریان بازدید دبیر ستاد توسعه علوم فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هیئت همراه از بانک چشم مشهد، اظهار کرد: بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دومین بانک چشم کشور فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده و تاکنون دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته است و هم‌اکنون سه بانک چشم تهران، مشهد و شیراز در ایران فعال است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از درآمدزایی‌های گردشگری سلامت از طریق درمان‌های بیماری چشمی حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۰ پیوند قرنیه در بانک چشم مشهد انجام شده که بخشی از آن برای بیماران غیرایرانی به‌خصوص از عراق بوده و موجب توسعه گردشگری سلامت شده و به‌طور متوسط در هر عمل پیوند ۳ هزار دلار درآمدزایی برای حوزه سلامت مشهد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه فراهم‌آوری بافت چشمی سالم برای درمان و تحقیق یک ضرورت انکارناپذیر است، بیان کرد: از همین رو بعضی سازمان‌های دولتی و یا مردم نهاد اقدام به ایجاد بانک چشم کردند که وظیفه آنها جمع آوری چشم اهدایی، بررسی چشم‌ها، توزیع چشم در بانک‌های چشم و توجه به قوانین کشورها در حوزه اهدای چشم است.

زارعی قنواتی تصریح کرد: روند اهدای چشم به نسبت گذشته سرعت بالایی داشته، اما در مجموع می‌توان گفت سابقه تشکیل بانک چشم به بیش از ۳۰ سال قبل باز می‌گردد و یکی از مجموعه‌های موفق کشور در این حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مسائل قانونی و شرعی جلسات مکرری با مدیران و مسؤولان حوزه‌های علمیه خراسان و قم، استانداری، بیمارستان منتصریه، شهرداری، شورای شهر، آرامستان‌ها، دادگستری، پزشکی قانونی و دیگر مجموعه‌ها داشته‌ایم و آخرین تفاهم‌نامه منعقد بانک چشم مشهد با پزشکی قانونی بوده است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول