اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا نفتکش‌های حامل محصولات نفتی ایران را به تحریم تهدید کرد

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت آمریکا نفتکش‌های حامل سوخت ایران را به اعمال تحریم‌های اقتصادی تهدید کرده‌اند.

آمریکا نفتکش‌های حامل محصولات نفتی ایران را به تحریم تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی برای جلوگیری از شکل‌گیری ائتلاف اقتصادی میان ایران و ونزوئلا نفتکش‌های حامل سوخت ایران را به تحریم تهدید کرده‌اند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دو کشتی تحت مالکیت یونان که با پرچم لیبری حرکت می‌کردند و حامل محصولات نفتی ایران به مقصد ونزوئلا بودند برنامه خود برای تحویل محموله‌های خودشان را متوقف کردند. 

 دو نفتکش مذکور در شرایطی اعزام شده بودند که ایران ناوگانی متشکل از پنج نفتکش را برای تحویل بنزین روانه ونزوئلا کرده است. سه نفتکش ایران به مقصد رسیده‌اند و دو نفتکش ایران در حال حرکت در مسیر هستند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند دو کشتی تحت مالکیت یونان در صورت ادامه مسیر به سمت ونزوئلا از دریافت خدمات بیمه و دسترسی به نظام بانکی بین‌المللی محروم می‌شدند. 

یک مقام آمریکایی گفت: «ما با مالکان کشتی در تماس بوده‌ایم و آنها با خطر بزرگی برای مواجه شدن با تحریم‌ها مواجه هستند.»

یک منبع دیپلماتیک و یک مقام آمریکایی به وال‌استریت‌ژونال گفته‌اند دولت آمریکا در حال بررسی راهکارهایی برای مقابله با حرکت نفتکش‌های حامل محصولات نفتی ایران است. واشنگتن به عنوان مثال در تلاش است کشورهای متحد خود که این نفتکش‌ها از آب‌های آنها عبور می‌کنند را مجاب کند با این کشتی‌ها به عنوان ناقضان تحریم‌ها برخورد کنند. 

با وجود این، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که راهبرد آمریکا بازداری است و این کشور قصد درگیری مسلحانه ندارد. 

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: «آمریکا می‌خواهد در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ از تشدید تنش‌های نظامی در بیخ گوش خودش جلوگیری کند، اما از طرف دیگر خواستار مقابله با بلندپروازی‌های ایران در کارائیب هم هست.»

دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی هر گونه مبادله نفت با دولت‌های ایران و ونزوئلا را ممنوع کرده است. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند واشنتگتن هیچ دستاورد سیاسی در جلوگیری از مبادله موقت میان دو کشور برای رسیدن سوخت به مردم ونزوئلا نیست اما می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این مبادلات به رویه‌ای دائمی تبدیل نمی‌شود. 

طبق گزارش این روزنامه، بسیاری از مقام‌های آمریکایی تمایلی برای استفاده از نیروی دریایی آمریکا برای جلوگیری از حرکت نفتکش‌های ایران به سمت ونزوئلا نداشته‌اند. 

طبق ادعای منابع وال‌استریت‌ژورنال، آمریکا از توسل به تدابیر غیرنظامی نظیر اعمال تحریم‌ها یا اقدامات حقوقی برای توقیف کشتی‌ها در صورت توقف در بندرگاه‌های کشورهای خارجی  حمایت می‌کند. 

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

دو روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی «فورچون» (Fortune) را تحویل گرفت.

چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزام ایران به ونزوئلا که حامل سوخت برای ونزوئلا است روز چهارشنبه به کارائیب رسید. 

ونزوئلا به عنوان طرف دریافت‌کننده این محموله در حال انجام اقدامات مقدماتی به منظور توزیع سوخت وارداتی میان شهروندانش است. 

رسانه انگلیسی این خبر را بر اساس اطلاعات استخراج‌شده از پایگاه اینترنتی مؤسسه «رفینیتیو» که در زمینه داده‌های تجاری مالی و مسیریابی کشتی‌های تجاری فعال است و اظهارات یک مقام منتشر کرده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول