اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سریال سنجرخان یادآور دلاوری‌های ایشان و مردم کردستان خواهد بود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: ساخت سریال سنجرخان در کردستان مروری برزندگی ایشان و دلاوری‌های مردم کرد خواهد بود.

سریال سنجرخان یادآور دلاوری‌های ایشان و مردم کردستان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر عبدالملکی عصر امروز در آئین پیش تولید سریال فاخر سنجرخان که با حضور مسوولان استان کردستان در خانه کرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، گویی که این کلام و جلودار کاروان انقلاب اسلامی در عصر حاضر نیست بلکه قدمتی به فراحنای تاریخ پرهیمنه و جغرافیای پرآشوب کردستان یعنی دیار مردم فرهنگی و با اصالت کردستان و مدافعان حریم حرمت وطن و مرزنشینان با صلابت دارد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ هیچگاه نیکان خود را به دست فراموشی نمی سپارد بلکه برای نام نیک همواره سر تعظیم فرود می‌آورد، افزود: در این جغرافیای پهناور تاریخ برای تاریخ سازان سکوت نکرده است بلکه برخی وامدار تاریخ هستند، برخی میهمان تاریخ و برخی دیگر تاریخ ساز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این سرزمین، مردی در بطن مردم سخت کوش کردستان برای کرامت مام میهن تلاش کرد و امروز رسالتی بر دوش فرزندان خود نهاده تا دوباره احیاگر یاد و نامش باشیم و راز ماندگاری نام نیکان در تاریخ دوباره یادآوری شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: ساخت سریال سنجرخان مروری بر زندگی ایشان است تا همگان دوباره با نام و یادش بیشتر آشنا شوند.

تاریخ کردستان آکنده از مردان و زنان برجسته است

عبدالملکی با اعلام اینکه مرور تاریخ کردستان آکنده از مردان و زنانی است که عظمت و بزرگی نامشان به برجستگی حکاکی اذهان شده است، عنوان کرد: امیر نظام گروس، مستوره اردلان شاعر و عارفه بزرگ و بسیاری از مشاهیر و نام آوران تاریخ به وجودشان می بالد در این دیار زیسته‌اند.

وی اضافه کرد: بسیارند مردان و زنانی که این سالها از جان و هستی خود گذشتند و تاریخ هم فراموششان نمی‌کند سردار سنجرخان در اشغال میهن توسط روس‌ها نتوانست ساکت بنشیند و به مقابله با استعمارگران برخواست و با کمک مردم این سرزمین کردستان را از لوس اشغالگران روس عاری کرد و در این راه جان خود را از دست داد.

وی اعلام کرد: کردستان سرشار از سنجرخان‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس نامشان در تاریخ ماندگار شد و این سرزمین را به شجاعت خود جاودانه کردند و برای حفظ مرزهای جغرافیایی حماسه آفرین شدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: تاریخ در حیرت ایثار و فداکاری شهسواری‌ها، برادران نمکی، برداران شبلی، کاظمی‌ها و غیره هنوز لب گزیده و انگشت به دهان مانده است.

عبدالملکی عنوان کرد: شهدا ایثارگران دفاع از حریم دین و دفاع از حریم امنیت و حریم‌های مطهر و سلامت و اقتدار و نظم ایران اسلامی هستند و نامشان جاودانه مانده است و کردستان را به سرزمین مجاهدتهای خاموش تبدیل کرده است.

تاریخ کردستان برای قرن‌ها روایت دارد

وی عنوان کرد: امروز تاریخ کردستان برای قرن‌ها روایت دارد در مرور زندگی پرآوازه سنجر خان یاد می‌کنیم از سلحشورانی که نامشان در این دیار جاودانه مانده است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران تهیه فیلم سنجر خان که یک اقدام رسانه‌ای است، اظهار کرد: فیلمنامه امیر نظام گروس نیز در حال تدوین است واین از اقداماتی است که رسالت آن بردوش ماست.

در ادامه این مراسم که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، از خانواده مرحوم ضیاء الدین دری که نویسنده سریال سنجرخان بود تقدیر شد.

فرزند مرحوم ضیاءالدین دری در این آئین پس از قرائت چند سطر از آخرین نوشته‌های پدرش، متن سریال سنجرخان را که به صورت دست‌نویس توسط مرحوم دری نگاشته شده بود به خانه کرد سنندج اهدا کرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول