اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نیروی انسانی کردستان در تولید سریال سنجرخان استفاده می‌شوند

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: در ساخت سریال سنجرخان از ظرفیت نیروی انسانی استان کردستان استفاده می‌شود.

نیروی انسانی کردستان در تولید سریال سنجرخان استفاده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فاس از سنندج، سیدعباس فاطمی عصر امروز در آئین پیش تولید سریال فاخر سنجرخان که در خانه کرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سیمای استان‌ها و رسانه ملی در سال‌های اخیر اولویت خود را در بیان زندگی بزرگمردان حوزه شجاعت، انسانیت، اخلاق، جنگ‌آوری، میهن دوستی و مبارزه با استعمارگران که الگو و اسطوره زمان خود بودند قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه خیلی از ملت‌ها در به در دنبال یک اسطوره در تاریخ خود هستند، افزود: ما خوشحالیم که در چهار گوشه کشور، در تاریخ معاصرمان، در دوران چهل سال اخیر و هشت سال دفاع مقدس شاهد تلاش بزرگمردانی بودیم که امروز برای ما سرمایه بزرگی هستند که این کشور دارد.

تولید 240 قسمت سریال در امور استان‌های رسانه ملی

وی خاطرنشان کرد: رهبر نیز بر اولویت قرار دادن ساخت آثار نمایشی تاکید دارد و با افتخار می‌توان گفت سال گذشته در معاونت امور استان‌ها بیش از 240 قسمت سریال روی آنتن شبکه‌های ملیِ یک، دو، سه ، پنج و شما داشتیم که بیشترین رضایت مخاطبان را نیز در سریال‌های جلال و بانوی سردار شاهد بودیم که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها عنوان کرد: امروز نسل ما بیش از گذشته به چنین سریال‌هایی که راوی اسطوره‌های این مرز و بوم باشد، نیاز دارد و باید در سیمای استان‌ها با همکاری و مشارکت مسوولان استانی سریال‌های ارزشمندی تهیه کنیم.

فاطمی عنوان کرد: در شرایطی که کرونا در کشور ورود پیدا کرد اما همچنان شاهد ساخت سریال‌هایی در کشور بودیم که جای تقدیر دارد.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های مرحوم دُری نویسنده سریال سنجرخان، افزود: ایشان دَینِ بزرگی بر این پروژه دارد و ساخت سریال سنجرخان با یاد این نویسنده آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: از ارزشمندترین سرمایه‌ها برای تولید این سریال در کردستان، سرمایه‌های انسانی است و استان کردستان سرشار از ظرفیت‌های انسانی در حوزه شعر و ادب، موسیقی و نمایش است که از ظرفیت‌های ارزشمند نیروی انسانی این استان نیز در ساخت سریال سنجرخان استفاده می‌شود.

سریال امیرنظام گروسی و مستوره اردلان نیز ساخته می‌شود

رئیس مرکز سیمای استان‌ها تصریح کرد: درصددیم قبل از اتمام سریال سنجرخان ساخت سریال امیرنظام گروسی نیز رقم بخورد و این اقدام جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

فاطمی گفت: مستوره اردلان نیز بانوی سرداری در حوزه فرهنگ در کردستان است که ساخت سریال شخصیت این بانوی ادبی نیز در کردستان جزو اولویت‌هاست که امیدواریم با منابع ملی و استانی بتوانیم ظرف سه سال آینده این سریال‌ها را به تولید برسانیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول