اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشکلات واحدهای تولیدی کردستان در سال جهش تولید برطرف می‌شود

رئیس سازمان صمت استان در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در سنندج گفت: مشکلات تولیدکنندگان عمدتا نبود سرمایه درگردش است که در سال جهش تولید این مشکلات رفع خواهد شد.

مشکلات واحدهای تولیدی کردستان در سال جهش تولید برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس سازمان سازمان صمت کردستان و فرماندار سنندج از چند واحدتولیدی شهرک صنعتی شماره یک سنندج بازدید کردند.

تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات مهم‌ترین خواسته ما است

شرکت سبک‌سازان غرب اولین واحد تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت؛ هدف این واحد تولیدی ایجاد خط بازیافت کاغذ و تبدیل آن به کارتن است.

مدیرعامل این شرکت گفت: تنها مشکل ما برای ایجاد این خط تولید نبود سرمایه در خرید ماشین‌آلات لازم است.

وی خاطرنشان کرد: برای این واحد تولیدی حدود ۳ میلیارد تومان سرمایه در گردش لازم است که یک میلیارد تومان آن را خود شرکت متقبل می‌کند. 

مشکل اصلی ما نبود فضای کافی برای توسعه واحد تولیدی است

در روند این بازدیدها شرکت صنایع پتروشیمی غرب مقصد بعدی بود که در آن ماهانه ۳۰ تن انواع لوله در پنج سایز و ۱۲۰ قلم اتصالات تولید می‌شود.

تیمور درودیان مدیرعامل این شرکت گفت: این واحد تولیدی از سال ۷۹ تا به حال فعال بوده است و در نظر داریم تا آن را گسترش دهیم.

وی افزود: با گسترش این واحد تولیدی حدودا برای۴۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

درودیان اظهار کرد: مشکل اصلی ما در حال حاضر نبود فضا برای توسعه واحد تولیدی است.

نهادهای دولتی در ایجاد طرح‌های تولیدی سنگ‌اندازی نکنند

طرح تولید لباس ضدآب سومین طرحی بود که از آن بازدید شد؛ جلال حسینی مدیرعامل این واحد گفت: در این واحد تولیدی انواع چکمه، چادر و وسایل بادی شهربازی‌ها تولید می‌شود.

وی افزود: در واحد تولیدی ما به عنوان اولین واحد تولیدی البسه ضد آب هم‌اکنون ۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

مشکل اصلی ما در ایجاد طرح و گسترش شرکت متاسفانه همکاری نکردن نهادهای دولتی در گسترش طرح است

 

حسینی به مشکلاتی که از طرف شرکت شهرک‌ها به گفته خودش برایشان در ایجاد این طرح پیش‌آمده است نیز گریزی زد و بیان کرد: مشکل اصلی ما در ایجاد طرح و گسترش شرکت متاسفانه همکاری نکردن نهادهای دولتی در گسترش طرح است.

اختلافات مالی بانک و مدیرعامل عامل راکدشدن واحد تولیدی است

شرکت آریان غرب کردستان مقصد بعدی به عنوان یکی از شرکت‌هایی است که دو سال است راکد مانده است و مشکل اصلی آن نیز اختلافات مالی با بانک ملی بیان شد.

صادقی مدیرعامل این شرکت گفت: در این واحدتولیدی حدود۱۴ نفر کار می‌کردند که هم‌اکنون بیکار شده‌اند.

یوسفی رئیس امور شعب بانک ملی کردستان در همین باره اظهار کرد: آقای صادقی تسهیلاتی را از بانک ملی دریافت کرده که هم‌اکنون از بازپرداخت آنها صرف‌نظر کرده و باعث بروز این مشکلات شده است.

وی افزود: اگر مدیرعامل شرکت تسهیلاتی که در سال ۹۲ با ۲۱درصد سود دریافت کرده است را تسویه کند ما سود تسهیلات را ۱۲ درصد محاسبه می‌کنیم که به نحوی حدود۷۰۰ میلیون تومان کمتر از حد معمول است.

۴میلیارد تومان تسهیلات چرخ‌دنده‌های تولید ماکارونی خاوین را دوباره راه ‌می‌اندازد

واحد تولید ماکارونی خاوین مقد بعدی بود که در آن عبیدالله قریشی به عنوان مدیرعامل شرکت گفت: با چهار میلیارد تومان سرمایه در گردش می‌توانیم تولید ماکارونی را دوباره در این واحد تولیدی شروع کنیم.

سه خط تولید آماده کارداریم که می‌تواند تا۲۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد

 

وی افزود: در حال حاضر سه خط تولید آماده کارداریم که می‌تواند تا۲۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته باشد؛ گفتنی است که این واحد تولیدی یک سال است که راکد مانده است.

صراحیان مدیرعامل واحد تولید درب ضدسرقت که آخرین بازدید نیز بود گفت: در این واحد تولیدی ما می‌توانیم روزانه ۸درب ضد سرقت تولید کنیم و برای ۲۵ نفر نیز اشتغال‌زایی داشته باشیم.

در پایان این بازدید، محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صمت کردستان اظهار داشت: باتوجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم وظیفه ما است تا به واحدهای تولیدی سرکشی داشته باشیم و در صدد رفع مشکلات این واحدها برآییم.

وی افزود: امروز از پنج واحد تولیدی و یک طرح تولیدی بازدید کردیم که متاسفانه ۲ واحد از واحد‌های تولیدی راکد بودند.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی ما نبود سرمایه در گردش است که برای رفع این مشکل امروز حدود ۹ میلیارد تومان برای رفع رکود واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صمت کردستان ادامه داد: به واحدهای تولیدی که امروز سرکشی کردیم بسته به نیاز آنها یک تا دو میلیارد تومان نیز سرمایه در گردش در اختیارشان به صورت تسهیلات قرار خواهیم داد.

واحدهای تولیدی غیرفعال را فعال کنیم

 

وی در پایان افزود: هدف ما در سال جهش تولید این است تا واحدهای تولیدی غیرفعال را فعال کنیم تا بتوانند به چرخه تولید برگردند.

انتهای پیام/۷۹/۲۳۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول