اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نمایندگان مجلس به دور از دعواهای سیاسی به فکر توسعه فارس باشند

استاندار فارس از تلاش جهت برقرای آرامش در استان طی ماه های اخیر به دور از دعواهای سیاسی خبر داد و بر اهمیت تلاش نمایندگان مجلس در جهت حل مشکلات مردم استان و خدمت رسانی تاکید کرد.

نمایندگان مجلس به دور از دعواهای سیاسی به فکر توسعه فارس باشند

عنایت الله رحیمی در آیین آغاز عملیات ریل گذاری و پایان ساخت تونل فاز یک خط دو مترو شیراز بر این مهم اشاره کرد و اظهار داشت:مجموعه‌های حاکمیتی در فارس باید فرصت را برای خدمت به مردم در فضایی با تفکر عقلایی فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ،سخت و ارزشمندی در شرایط اقتصادی کنونی در شیراز و استان فارس انجام شده است ،گفت: این درحالی است که انجام هر یک مترمربع کار عمرانی در برهه سخت کنونی با ۱۰ متر مربع کار عمرانی در وضعیتی با ثبات اقتصادی برابری می‌کند.

رحیمی در ادامه به  آغاز عملیات اجرایی ساخت مترو شیراز در سال ۷۸-۷۹ اشاره کرد و افزود: در دولت اصلاحات کار ساخت خط یک قطار شهری شیراز آغاز شد و اکنون که حدود ۲۰ سال از آن زمان می گذرد خط یک مترو شیراز با طول ۲۴ و نیم کیلومتر به اتمام رسیده است.

استاندار فارس با بیان اینکه کار ساخت آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز با ساخت ایستگاه وکیل الرعایا تمام می شود، گفت: خط دو قطار شهری شیراز به عنوان اولویت به ویژه پس از ایجاد عدالت اجتماعی و توازن بین مناطق شیراز بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: خط دو مترو شیراز در منطقه کم برخوردار این شهر در حال ساخت است و شهرک های حاشیه ای این کلانشهر مانند میانرود را به مرکز شهر متصل خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد مترو از شهرک میانرود تا میدان امام حسین(ع) از این جهت نیز ارزشمند است که قشر متوسط و روبه پایین جامعه که نیازمند استفاده از این ناوگان ایمن حمل و نقلی هستند، از آن بهره مند خواهند شد.

استاندار فارس ادامه داد: گذشتگان خدمات ارزشمندی در شیراز انجام داده اند و مسولان فعلی شیراز و فارس نیز باید اقدامات شایسته ای را انجام دهند تا آیندگان از آن بهرمند شوند.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو شیراز و همچنین نیمی از هزینه های توسعه سایر ناوگان حمل و نقلی این شهر توسط دولت، گفت: مابقی هزینه ها نیز از محل پرداخت عوارض شهری تامین خواهد شد.

خط دو مترو خدمتی به شهروندان مناطق جنوبی است

شهردار شیراز نیز در این آیین افتتاح خط ۲ مترو شیراز را خدمتی به شهروندان مناطق جنوبی این کلانشهر و شهرک‌های اطراف دانست.

حیدر اسکندرپور، مترو را خدمتی ارزان و ایمن عنوان کرد و اظهار داشت: اگر چه استفاده از این ناوگان حمل و نقل عمومی برای مردم ارزان تمام می‌شود اما شهرداری به ازای هزینه بلیت مترو برای هر فرد چهار برابر نرخ کرایه‌ای که مردم پرداخت می‌کنند، هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: سال ۹۸ در سفر معاون اول رییس جمهوری به شیراز، نوید بهره‌برداری از خط ۲ مترو شیراز تا پایان دولت کنونی داده شد که اگر در سال ۹۹ منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت در اختیار شهرداری شیراز قرار گیرد بدون تردید این وعده محقق خواهد شد.

شهردار شیراز در ادامه سهمیه مترو شیراز را در اوراق مشارکت در سال ۹۸ بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:متاسفانه در لحظات آخر، تخصیص اعتبار برای قطار شهری مشهد و تهران خوب دیده شد اما این اعتبار برای مترو شیراز، اصفهان و تبریز نصف تعیین شد و هنوز مدیران شهری این سه کلانشهر متوجه نشدند که چرا قطار شهری تهران و مشهد به شیراز و ۲ کلانشهر دیگر ایران ترجیح داده شدند؟

اسکندرپور اظهار داشت: در سال ۹۹ اگر سهم مترو شیراز از اوراق مشارکت به صورت کامل که مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان است تخصیص داده شود، تا پایان امسال خط ۲ مترو شیراز با سه ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلی دیگر در حوزه توسعه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: به دلیل بدهکاری شهرداری شیراز و تهران در دوره‌های گذشته مدیریتی، اکنون امکان بهره‌مندی شهرداری‌ها از تسهیلات بانکی وجود ندارد و انتظار داریم که این مشکل از سوی مدیران کشور حل شود.

اسکندرپور افزود: عملیات اجرایی ساخت خط سه مترو شیراز نیز ظرف هفته‌های آینده با حضور وزیر کشور آغاز خواهد شد.

گفتنی است عملیات حفاری این مسیر به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه TBM توسط پیمانکار این پروژه که قرارگاه خاتم الانبیاء است، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول