اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرآیند تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن که در مرحله اول تایید و پیامک برای آنها ارسال شده است جهت تکمیل پرونده به دفاتر منتخب پیشخوان دولت در شهرهای جدید استان مراجعه کنند.

فرآیند تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه از آذر تا بهمن ماه‌ سال گذشته ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند که هفت هزار نفر این افراد از بهارستان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از فولاد شهر، هزار و ۵۰۰ نفر از شهر جدید مجلسی و هفت هزار نفر از سایر نقاط استان بوده‌اند، اظهار کرد: متقاضیان مورد تایید مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن نیز تا پایان خرداد ماه معرفی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از پالایش متقاضیان ۱۳ هزار و ۲۷۴ نفر انتخاب شدند که این افراد هرگز از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌اندو متقاضیان تایید شده مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیلی مدارک مورد نیاز  را تحویل نداده و یا در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری ننموده‌اند، تا اطلاع ثانوی و بعد از دریافت پیامک از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن، می‌توانند با مراجعه به بخش «پیگیری درخواست» در این سامانه نسبت به این امر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: زمان مراجعه هر متقاضی جهت بارگذاری مدارک از طریق پیامک به ایشان اعلام می‌شود و لازم است متقاضیان صرفاً مطابق با زمان اعلام شده به سامانه مراجعه نموده و اقدام به بارگذاری مدارک کنند.

قاری‌قرآن در خصوص تکمیل فرآیند ثبت نام در طرح اقدام ملی اذعان داشت: متقاضیان واجد شرایط مرحله اول در ابتدا افتتاح حساب کرده و پس از دریافت پیامک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این افراد پس از تایید و معرفی به بانک برای شروع ساخت مساکن می‌بایست حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان واریز کنند و مابقی هزینه به مرور و متناسب با پیشرفت طرح، از آنان اخذ می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: این هزینه برای اجرای طرح بوده و فعلاً هزینه زمین گرفته نمی‌شود.

 قاری‌قرآن با اشاره به اینکه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند گفت: هر متقاضی با توجه به توان مالی که دارد بعد از اینکه ساخت مسکن به مرحله سفت‌کاری رسید می‌تواند متراژ واحد خود را تعیین کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پیش‌بینی هزینه ساخت این واحدها برای هر متر سه میلیون تومان است، و متقاضیان برای این واحدها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی شده است ۱۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط باشند و اکنون در حال بررسی زمین‌هایی برای ساخت منازل مسکونی برای این دسته از متقاضیان هستیم.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: تمامی متقاضیان ثبت نام شده در مرحله دوم ثبت‌نام و نیز افرادی که به دلیل شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در فاز دوم صرفاً کدملی خود را به سامانه پیامکی طرح اقدام ملی مسکن ارسال کرده‌اند، برای ثبت‌نام و بارگذاری مدارک از روز سه شنبه مورخ ۱۳ خرداد تا اطلاع ثانوی، می‌توانند با مراجعه به بخش «پیگیری درخواست» در سامانه طرح اقدام ملی مسکن نسبت به تکمیل اطلاعاتِ ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول