اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ترکمنستان و روسیه در حوزه انرژی گسترش می‌یابد

ترکمنستان و روسیه قصد دارند یادداشت تفاهمی را در زمینه گسترش تعاملات انرژی بین دو کشور امضا کنند.

همکاری ترکمنستان و روسیه در حوزه انرژی گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه در یک نشست ویدئویی مسائل مربوط به آماده سازی پروژه «یادداشت تفاهم  همکاری های انرژی بین وزارتخانه های انرژی بین دو کشور» را بررسی کردند.

طرف ترکمنی در این نشست تقویت و تنوع جامع روابط اقتصادی با روسیه به عنوان یکی از شرکای استراتژیک این کشور را از جمله جهات اصلی سیاست خارجی ترکمنستان عنوان کرد.

در این راستا همکاری دو کشور در حوزه برق با توجه به ظرفیت های موجود و پروژه های در حال اجرا و طرح ریزی شده برای آینده در زمینه های ترانزیت و صادرات برق چشم انداز خوبی برای همکاری عملی و هماهنگی اعلام شدند.

بنابر اظهارات طرف ترکمنی، احداث خط انتقال برق با ولتاژ بالا «ترکمنستان-افغانستان-پاکستان» (تاپ)، کارها در زمینه اتصال سیستم انرژی آسیای مرکزی، ایجاد بازار مشترک انرژی اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا سال 2025 میلادی یکی از پروژه های کلیدی برای آینده نزدیک می باشند.

تلاش ترکمنستان برای اجرای پروژه های مختلف انرژی در حالی است که تاکنون این کشور به دلیل کاهش قیمت نفت و فروش گاز خود  تنها به چین دچار ضررهای زیادی شده است که اقتصاد این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول