اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان قتل نژادپرستانه جورج فلوید در آمریکا را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاه پوست آمریکایی توسط مامور پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس را «نژادپرستانه» خواند و محکوم کرد.

اردوغان قتل نژادپرستانه جورج فلوید در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن اعتراضات به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» در آمریکا، رئیس‌جمهور ترکیه قتل این مرد ۴۶ ساله سیاه پوست آمریکایی را محکوم کرد و به خانواده او تسلیت گفت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در چهار پیام توئیتری درباره قتل این آمریکایی اظهارنظر کرد؛ قتلی که اعتراضات گسترده‌ای را در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دنبال داشته است.

او نوشت: «رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی که منجر به مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در نتیجه شکنجه شد، نه تنها همه ما را ناراحت کرده بلکه این موضوع تبدیل به یکی از دردناک‌ترین مظاهر نظام ناعادلانه‌ای شده است که ما در سراسر جهان علیه ان ایستاده‌ایم».

اردوغان ادامه داد: «من به عنوان عضوی از تمدن اسلامی که به خاطر خالقمان به ما عشق به هم نوع را می‌آموزد، این ذهنیت غیر انسانی را محکوم می‌کنم. ترکیه همیشه در برابر همه حملات به بشریت صرفنظر از اینکه این حملات کجا، تحت چه مستمسک یا با چه شکلی باشد، ایستاده است».


قتل جورج فلوید

 

وی در توئیت سوم خودش نوشت: «ما طبق آموزه‌های پیامبرمان، به مبارزه برای حفاظت از حقوق همه بشریت صرفنظر از هر گونه تبعیض مبتنی بر نژاد، رنگ، مذهب، زبان یا اعتقادات ادامه خواهیم داد. یک سفیدپوست هیچ برتری بر سیاه‌پوست ندارد و همچنین یک سیاه پوست هیچ برتری بر سفیدپوست ندارد».

اردوغان در توئیت آخرش تصریح کرد: «من معتقدم که عاملان این اقدام غیرانسانی باید مجازاتی که شایسته دریافتش هستند را دریافت کنند. ما این موضوع را رصد خواهیم کرد. من با احترام از جورج فلوید یاد می‌کنم و با خانواده و عزیزانش تسلیت می‌گویم».

جورج فلوید روز دوشنبه هفته جاری توسط یک افسر پلیس در شهر مینیاپولیس به قتل رسید.  این مرد سیاه پوست ۴۶ ساله در حالی جان باخت که زانوی مامور پلیس سفیدپوست روی گردن او بود و فریادهای مکررش درباره اینکه «من نمی‌توانم نفس بکشم»، به جایی نرسید.

 مامور پلیس مینیاپولیس آمریکا در حالی این اقدام را انجام داده بود که روی دستان فلوید دستبد زده شده و با صورت روی زمین خوابانده شده بود. پلیس مدعی شده که فلوید به جعل اسناد متهم شده بود.

به دنبال انتشار فیلم رفتار خشونت آمیز پلیس با این مرد سیاه پوست و قتل او، اعتراضات گسترده‌ای در مینیاپولیس انجام شده و بار دیگر موضوع خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا خبرساز شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول