اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

الزام قانونی و مطالبه عمومی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در شیراز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب و انتقال آن‌ها به مراکز نگهداری به‌عنوان مطالبه عمومی و اجرای آن را الزام قانونی اعلام کرد و گفت: معتادان متجاهر شهر شیراز جمع‌آوری خواهند شد.

الزام قانونی و مطالبه عمومی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در شیراز

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز از آغاز طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و انتقال آنان به مراکز نگهداری با حضور میدانی دادستان شیراز در محله سنگ سیاه خبر داد و اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب و همچنین انتقال آنها به مراکز نگهداری به‌عنوان مطالبه عمومی است که اجرای این قانون به‌زودی در شیراز اجرایی می‌شود.

وی در تبیین اجرای طرح جمع‌آوری و انتقال معتادین متجاهر به مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در این راستا موضوع با پشتیبانی و حمایت دادستانی مرکز استان فارس به‌صورت ویژه در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرارگرفته است تا موجبات درمان، بازپروری و باز اجتماعی شدن معتادان فراهم شود.

آسیابی افزود: حتی قرار شده است معتادان پس از درمان و ترک اعتیاد جهت کار به بعضی از کارگاه‌های استان معرفی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس با اشاره به اجرای مستمر طرح و مقطعی نبودن آن در کلیه نقاط شهر بیان داشت: اولویت محله‌های آلوده‌تر و محیط‌های پیرامونی حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع) است.

وی ادامه داد: مدت‌زمان نگهداری معتادین مذکور در دوره‌های سه‌ماهه قابل تمدید است و دستاورد ارزشمند اجرای طرح مزبور، تأمین آسایش عمومی محلات و تنظیف و پاکسازی محیط شهر شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) خواهد بود.

دادستان شیراز از مشارکت شهرداری شیراز و برخی خیرین با دستگاه‌های مجری (بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی) در اجرای این طرح خبر داد.

آسیابی در جریان بازدید دستورات قضایی لازم جهت پلمب انبارهای ضایعاتی غیرمجاز واقع در محله سنگ سیاه و همچنین مسدودسازی نقاط محل تجمع معتادان را در محلات آلوده صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول