اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توئیتر بر روی پیام جدید ترامپ برچسب ترویج خشونت زد

شرکت پیام رسان توئیتر بر روی توئیت جدید رئیس جمهور آمریکا که در آن معترضان را به شلیک گلوله تهدید کرده بود، برچسب ترویج خشونت قرار داد.

توئیتر بر روی پیام جدید ترامپ برچسب ترویج خشونت زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت توئیتر روز جمعه بر روی پیام توئیتری «دونالد ترامپ» درخصوص تهدید معترضان، برچسب «ترویج خشونت» قرار داد.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، شرکت توئیتر با مسدود کردن قابلیت بازنشر بدون ثبت نظر و نمایش خودکار این پیام توئیتری ترامپ، نوشت: «این توئیت قوانین توئیتر درخصوص تمجید از خشونت را نقض کرده است. با این حال، توئیتر این‌طور تشخیص داد که این توئیت به‌خاطر منافع جامعه قابل دسترس باقی بماند».

توئیتر در کنار این برچسب قابلیت ارجاع به توئیت اصلی ترامپ را قرار داد تا مخاطبان در صورت تمایل بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

ترامپ روز جمعه در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار [مینه‌سوتا] صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

روز دوشنبه یک افسر پلیس فلوید ۴۰ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

از صبح چهارشنبه صدها شهروند آمریکایی در اعتراض به قتل جورج فلوید مقابل ساختمان اداره پلیس مینیاپولیس تجمع یافتند که تظاهرات آن‌ها با شلیک گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی از سوی مأموران به خشونت کشیده شد.

دست‌کم دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم شامگاه چهارشنبه صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است.

این اعتراضات تا روز جمعه ادامه داشته و معترضان توانستند درب‌های ورودی ساختمان اداره پلیس این شهر را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

منازعه میان ترامپ و شرکت توئیتر از روز سه‌شنبه و با واکنش این شرکت پیام رسان به توئیت روز سه‌شنبه رئیس جمهور آمریکا درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایالت کالیفرنیا و حتمی دانستن تقلب در آن آغاز شد.

ترامپ در واکنش به این اقدام توئیتر روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) دستور اجرایی در لغو حمایت قانونی در پیگرد رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به وزیر دادگستری این کشور دستور داد تا قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را فعال کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول