اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاسم‌پور: آسیه پناهی و ساکنان شهرک فدک کرمانشاه قربانی رویه‌های غلط اداری شده‌اند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه حادثه شهرک فدک کرمانشاه و فوت خانم آسیه پناهی را در مجلس حتما پیگیری می‌کنیم، تاکید کرد: خانم آسیه پناهی و ساکنین آن محل در واقع قربانی رویه‌های غلط اداری در منطقه و دعوای بین دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

قاسم‌پور: آسیه پناهی و ساکنان شهرک فدک کرمانشاه قربانی رویه‌های غلط اداری شده‌اند

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به درگذشت خانم آسیه پناهی و ابراز تاسف از حادثه شهرک فدک کرمانشاه، خاطرنشان کرد: روز گذشته با فعالین بسیج دانشجویی و نماینده کرمانشاه صحبت کردم.

وی ضمن تاکید بر پیگیری موثر این موضوع ادامه داد: متاسفانه این حادثه از آنجایی رخ داده که حدود ۱۲ سال پیش این زمین را ساکنین از اوقاف خریداری می‌کنند اما اختلافی بین اوقاف و شهرداری بوده که اجازه ساخت پیدا نمی‌کنند و نهایتاً بعد از سال‌ها به سبکی که در تصاویر شاهد بودیم خانه‌ها را می‌سازند و ساکن می‌شوند.

قاسم پور اضافه کرد: شهرداری‌ هم با توجه به ساخت در این زمین و به تعبیری غیر قانونی بودن ساخت آن اقدام به تخریب  به شکلی که عوارض بسیاری را الان ایجاد کرده است، می‌کند.

** ساکنان شهرک فدک کرمانشاه قربانی رویه‌های غلط اداری شده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: از چند جهت این حادثه قابل بررسی است. خانم آسیه پناهی و ساکنین آن محل در واقع قربانی رویه‌های غلط اداری در منطقه و دعوای بین دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحثی که الان لازم است باید مشخص شود چرا ۱۲ سال مسئله این زمین به این صورت رها شده بوده است به طوری که ساکنینی که شرایط مالی مناسبی هم نداشتند ۱۲ سال پیش زمینی را می‌خرند و صاحب خانه نمی‌شود و این مسئله است که حتماً باید شهرداری و دستگاه‌ اجرایی نسبت به آن پاسخگو باشند.

** شهرداری می‌توانست با ملاحظه و ملاطفت بیشتر اقدام کند

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در مورد خانم آسیه پناهی مطرح است نحوه ورود اجرائیات شهرداری به تخریب منازل بوده است؛ شنیده ها حاکی است در جایی که این اتفاق افتاده منطقه‌ای بوده که شهرداری می‌توانست با یک ملاحظه و ملاطفت بیشتری این اقدام را انجام دهد. تا شاهد این حادثه جانکاه نباشیم.

وی تصریح کرد: صحبتی که از دوستان بسیج‌دانشجویی شنیدم این بود که شکل مواجهه با ساکنین خوب و منصفانه نبوده است. این اتفاق را حتماً باید دادستان استان کرمانشاه پیگیری کند و آن طوری که در خبرها دیدم دادستانی هم پیگیر است و این موضوع باید شفاف شود که دقیقاً عملکرد اجراییات شهرداری  آن به چه صورتی بوده که چنین حادثه تلخی را رقم زده است.

** وزیر کشور باید درباره حادثه شهرک فدک کرمانشاه پاسخگو باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این حادثه؛ حادثه کوچکی نیست، اظهار داشت: ما در مجلس باید حتماً پیگیر این موضوع باشیم و وزیر کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد یک انسان بی گناه جان خود را از دست داده و در واقع مجلس هم نسبت به این مسئله کوتاه نخواهد آمد برای اینکه شاهد این گونه مسائل نباشیم باید برآیند قانونگذاری ما به سمتی باشد که قوانین محرومیت زدا باشند نه محرومیت زا.

وی افزود: متاسفانه شرایطی را می‌بینیم که دغدغه قانونگذار و مجری این نبوده که قوانین را به شکلی پیگیری کنند تا در قانونگذاری، عدالت محوری پررنگ  شود.  به همین جهت  مهمترین اقدامی که باید انجام شود این است که قوانین را با روح تحقق عدالت و محرومیت زدایی پیگیری کنیم و همه قوانین این اصل مهم را محقق کنند.

قاسمپور تاکید کرد: اقدامات دیگری که در کنار قانونگذاری باید پیگیری شود این است که به تسهیل‌گران اجتماعی نیاز داریم، الحمدالله گروه‌های جهادی خیلی خوب فعال شدند تا بتوانیم وقتی که چنین اتفاقی می‌افتد و ۱۲ سال مردم محروم قربانی اختلافات دستگاه می شود، بتوانند تسهیل‌گری و کمک کنند و حق مردم را به مجریان گوشزد کنند و همچنین بازوی کمک رسان مردم برای اخذ حقوق شان باشند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته دیگری که خودش را در این زمینه خیلی نشان داد مسئله حاشیه نشینی به عنوان یکی از کلان دغدغه‌های آسیب‌های اجتماعی است که باید نسبت به آن یک نگاه جدی باشد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان قانون‌گذار در قانونگذاری باید حواسمان باشد که قانون گذاری ما برای حذف این آسیب های اجتماعی باشد نه اینکه قانونگذاری به گونه ای باشد که این آسیب های اجتماعی ایجاد شود، اگر ساکنین به سبکی خانه هایشان ساخته می شد یا نه اصلاً اگر شهرداری موافق ساخت این زمین نبوده در ازای پولی که این افراد داده بودند جای دیگری به آنها زمینی داده می‌شد و یا  مسکن در اختیار آنها قرار داده  می‌شد، قاعدتاً دچار این مسئله نمی‌شدیم. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خاتمه خاطر نشان کرد: تحقق قانون اساسی، قانون گذاری بر اساس عدالت محوری و محرومیت زدایی و وجود تسهیلگران اجتماعی که به این مسائل کمک کنند باید برای ما مورد توجه جدی ما باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول