اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

8 روستای البرز به اینترنت دسترسی ندارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز گفت: تنها هشت روستای بالای ۲۰ خانوار در البرز فاقد پوشش اینترنت هستند که تا نیمه امسال انجام می‌شود.

8 روستای البرز به اینترنت دسترسی ندارند

سودابه رادفر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طی روز گذشته  طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال کرج با مشارکت بخش خصوصی و حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوو کنفرانس رونمایی شد؛ در این میان دو هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز بیان کرد: تلویزیون اینترنتی امروز رقیبی برای صدا سیمای ماست و مهم ترین تفاوتش با تلویزیون های سنتی این است که مخاطب تصمیم می گیرد چه برنامه ای و در چه زمانی ببیند. با توجه به مطالبات بخش کثیری از مردم که خواهان تنوع بیشتری بودند شبکه ها معرفی شده اند. تلویزیون اینترنتی در بستر اینترنت شبکه خانگی ارائه و یک ماه اول رایگان است.

رادفر بیان کرد: افتتاح‌هایی در حوزه شبکه ملی اطلاعات انجام‌شد که شامل راه اندازی تلویزیون اینترنتی و مرکز داده ابری که قاعدتا فناوری جدیدیست و می تواند با دیتا سنترهای قدیمی به صورت جدی رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون به صورت پلکانی بازگشایی ادارات و مشاغل انجام شده ولی ممکن است شرایط پیک کرونایی دوباره برگردد، گفت: بنابراین تهیه زیرساخت های اینترنتی در تمام استان لازم است‌.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز اظهار کرد: ۸ روستا در استان بدون پوشس اینترنت هستند که جزو روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند. ابلاغیه ها انجام‌شده که ۳ مورد تا دو ماه آینده انجام می‌شود. پوشش شهری در استان بر اساس آمار ما ۱۰۰ درصد است.

رادفر اعلام کرد: حدود ۱۰ شرکت متضرر از کرونا در استان البرز برای دریافت بسته ۵۰ میلیون تومانی درخواست داده اند.

وی در مورد فراهم بودن زیر ساخت‌های راه اندازی تلویزیون اینترنتی گفت: ۸۰ درصد زیر ساخت‌ها فراهم است ولی اساسا چون فناوری اطلاعات دانش جدیدی در جامعه بشری است خدمات در ابتدا راه اندازی و سپس جا انداخته می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول