اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روایت امام جمعه چرام از دلا‌ل بازی در وام ازدواج

امام جمعه چرام از دلا‌ل بازی در وام ازدواج می‌گوید که عده‌ای از این راه سوء استفاده می‌کنند.

روایت امام جمعه چرام از دلا‌ل بازی در وام ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام اظهار کرد: دولت برای تسهیل امر ازدواج و ترویج این سنت بزرگ الهی و جلوگیری از مفسده هایی که در اثر عدم ازدواج به وقوع می پیوندد، وام ازدواجی برای جوانانی که در آستانه ازدواج هستند دارند قرار داده که عده ای از این مسئله سوء استفاده کرده اند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه یا خلا قانونی وجود دارد یا قانون را دور می‌زنند،گفت: به این صورت دلالان به کسانی که ۳۰ یا ۴۰ سال پیش ازدواج کردند و سند ازدواج ندارند مراجعه می کنند و با دادن هدیه ای به گرفت سند ثبت ازدواج می کنند و وام را آقای دلال می‌برد.

وی،افزود: یا هم اینکه طلاق صوری و سپس ازدواج ثبتی صورت می پذیرد و برای اخذ وام ازدواج به بانک مراجعه می کنند که در هر صورت اشکالاتی  دارد؛ یکی از اشکالات این است که منابع بانکی برای وام ازدواج  محدود است و با ترویج این کار ممکن است جوانان از اخذ وام ازدواج محروم شوند یا نوبت دهی آنها طولانی شود و همین امر باعث اختلاف و نارضایتی بین زوجین جوان شود.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: دومین اشکال این است ؛ آمار طلاق را در استان بالا می برد، اشکال بعد این است که این وام به افرادی تعلق میگیرد که ازدواج کردند و چندین فرزند و اولاد دارند،وقتی پول در دست دلال برود باعث ایجاد شغل های کاذب و تورم می شود و آسیب آن برای عموم مردم است.

 خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: بانک‌ها و مسئولین مربوطه این خلأ قانونی را می‌بینند باید فکر و چاره‌ای بیندیشند و جلوی دلالی در بحث وام ازدواج را بگیرند، به جوانان کمک بکنند چون اگر در بحث ازدواج تاخیر صورت پذیرد و سن ازدواج بالا رود که متاسفانه چنین شده فساد آور است و عموم جامعه متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول