اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

همکاری با روحانیون محلی برای صیانت از بناهای تاریخی آذربایجان‌غربی تحت عنوان میراث‌بانان معنوی


فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از همکاری با روحانیون روستاها، علمای و هیات امنای مساجد محلی برای حراست و ارزش نهادن هرچه بیشتر به مواریث فرهنگی استان خبر داد.

همکاری با روحانیون محلی برای صیانت از بناهای تاریخی آذربایجان‌غربی تحت عنوان میراث‌بانان معنوی

بهزاد حجابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان با توجه به تنوع و تعدد آثار فرهنگی و تاریخی نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و قشرهای مختلف مردم بوده و به تنهایی قادر به حفظ هویت ملی و آثار تاریخی نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به محبوبیت و مقبولیت روحانیون در بین جوامع محلی، این قشر تاثیرگذار با توجه به جایگاه ویژه و پتانسیل موجود در راستای فرهنگ‌سازی می‌توانند بستر فرهنگی مناسبی برای حفظ آثار تاریخی و پیشگیری از تخریب آنها در بین اقشار مختلف مردم در روستاها و شهرها ایجاد کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد:  تعامل و همکاری نزدیک اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با این قشر معزز با عنایت به پیشینه تاریخی هدایت افکار عمومی در راستای اعتلای این آب و خاک توسط روحانیون، می‌تواند برای معرفی و پیشگیری از تجاوز و تخریب به هویت تاریخی این کشور امری راهگشا باشد.

حجابی تصریح کرد: در نظر داریم تا امسال نشست‌ها و جلساتی برای تببین موضوع با روحانیون، امامان جمعه و جماعت روستاها و مناطق مختلف استان داشته باشیم و از آنها برای پیوستن به انجمن‌های محلی دوستداران میراث فرهنگی، دعوت به عمل آوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول