اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه جنجال‌ حذف بازرس وزارت خارجه؛ حمله دوباره پامپئو به سناتور دموکرات

وزیر خارجه آمریکا که با درخواست او بازرس کل وزارت خارجه برکنار شده، در نامه‌ای به سناتور ارشد دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنا او را به دست زدن به ترور شخصیتی متهم کرده است.

ادامه جنجال‌ حذف بازرس وزارت خارجه؛ حمله دوباره پامپئو به سناتور دموکرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که اظهارنظرها درباره چرایی اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا ادامه دارد، «مایک پامپئو» وزیر خارجه در نامه به «باب منندز» عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنا به او به خاطر ایفای نقش در جنجال‌ها درباره برکناری بازرس کل تاخته است.

به نوشته «هیل»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تقابل‌های اخیر خودش با باب منندز نماینده ایالت نیوجرسی در سنای آمریکا، این بار نامه‌ای برای او ارسال کرده و او و اعضای دفترش را به اقدامات تخریبگرانه و تلاش برای ترور شخصیتی شخص وزیر متهم کرد.

مایک پامپئو در این نامه نوشت: «جای شگفتی نیست که شما و من مواضع متفاوتی درباره ماموریت سیاست خارجی آمریکا داشته باشیم اما اینکه شما و اعضای دفترتان با تلاش‌ها برای ترور شخصیتی کردن من و تیمم به این اختلاف نظرها بپردازید، اقدامی محترمانه و نمایانگر اعتمادی که آمریکایی‌ها به شما نشان داده‌اند، نیست».

باب منندز در ماه اکتبر 2019 از بازرس کل وزارت خارجه آمریکا خواسته بود درباره احتمال نقض «قانون هچ» توسط مایک پامپئو با سفرهایش به شهر کانزاس تحقیق کند. این قانون فدرال، مربوط به فعالیت‌های سیاسی مقام‌های ارشد اجرایی کشور است.

پیش از این برخی گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌های آمریکایی نشان می‌داد که پامپئو درصدد شرکت در انتخابات سنای آمریکا بود اما بعدا خود او این موضوع را تکذیب کرد. پامپئو پیش از آغاز به کار دولت ترامپ، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود.

نامه پامپئو خطاب به منندز یک هفته بعد از سخنان تند وزیر خارجه آمریکا علیه این سناتور ارشد کمیته روابط خارجی سنا مطرح شد.

وزیر خارجه آمریکا که در جریان یک نشست استماع سنا درباره برکناری «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور صحبت می‌کرد، در بخشی از این نشست از درز اخبار تحقیقات لینیک به رسانه‌ها گله کرد و گفت: «همه این کارها از دفتر سناتور منندز انجام می‌شود».

پامپئو سپس به تحقیقات قبلی قضایی از سناتور منندز درباره اتهام دریافت رشوه اشاره کرد و گفت: «من درباره اصول اخلاقی از مردی که از نظر قضایی مورد تعقیب قضایی قرار گرفت و همکارانش در سنا از هر دو حزب گفتند که او رشوه دریافت کرده، درس نمی‌گیرم».

ارسال نامه پامپئو به منندز در حالی انجام شده که پیشتر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحقیق درباره اخراج استیو لینیک بازرس کل وزارت خارجه آمریکا خبر داده بود(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول