اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان اتحادیه علمای مسلمان به خیزش عربی-اسلامی برای نجات یمن

«علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار خیزش کشورهای عربی و اسلامی برای نجات یمن شد.

فراخوان اتحادیه علمای مسلمان به خیزش عربی-اسلامی برای نجات یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز (جمعه) کشورهای عربی و اسلامی را به «خیزش» برای نجات یمن جنگ و بیماری‌های واگیردار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، قره‌داغی در واکنش به گزارش سازمان ملل مبنی بر افزایش تعداد فوتی‌ها در یمن و تشدید فقر، بیکاری و بیماری، از طرف‌های درگیر در یمن خواست اختلافات را فراموش و درگیری‌ها را پایان دهند.

وی گفت: صلح کنید یا اختلافات را کنار بگذارید و آنچه برای جنگ هزینه می‌کنید خرج این بیماران کنید که خانواده و برادران شما هستند.

قره‌داغی خطاب به کشورهای شرکت‌کننده در جنگ علیه یمن گفت: از خدا بترسید و ببینید اوضاع سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی یمن به چه روزی افتاده است؛ از خدا بترسید و به جای جنگ ویرانگر، بیماران و فقرا را از مرگ نجات دهید.

چهارشنبه هفته جاری گزارش «برنامه توسعه سازمان ملل» نشان داد که بیش از نیم میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی در رنج هستند و ۱۲ میلیون کودک و شش میلیون زن نیاز به کمک‌های انسانی دارند.

جنگ علیه یمن به فرماندهی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ آغاز و باعث شده ۸۰ درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های انسانی باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول