اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داوود اغلو: اردوغان دیگر محبوبیتی در ترکیه ندارد

نخست‌وزیر اسبق ترکیه در سخنانی گفت که حزب عدالت و توسعه در آینده نزدیک دیگر وجود نخواهد داشت و ترکیه اعتبار بین‌المللی خود را از دست داده است.

داوود  اغلو: اردوغان دیگر محبوبیتی در ترکیه ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد داود اغلو» نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسبق ترکیه و رقیب فعلی اردوغان، در مصاحبه‌ای گفت که دیگر چیزی از حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) نمانده و این حزب به زودی فروخواهد پاشید.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، او در گفت‌و‌گو با یک تلویزیون محلی در ترکیه حملات شدیدی علیه اردوغان کرد و گفت که حزب عدالت و توسعه دیگر محبوبیت خود را از دست داده و به سمت استبداد و سرکوب آزادی و عدالت کشیده شده است.

داوود اغلو همچنین تأکید کرد که ترکیه اعتبار بین‌المللی خود را از دست داده است و در آینده نزدیک، چیزی به نام حزب عدالت و توسعه وجود نخواهد داشت.

نخست‌وزیر اسبق ترکیه افزود: «ترکیه از مشکلات متعددی در زمینه آزادی رنج می‌برد، شبه نظامیان از زندان‌ها آزاد شده و روزنامه‌نگاران داخل آن مانده‌اند و میانگین فقر افزایش یافته است.» اشاره داوود اغلو به فرمان عفو اردوغان برای آزادی زندانیان در آوریل گذشته در پی شیوع ویروس کرونا است که در آن روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی مشمول این عفو قرار نگرفتند.

رئیس حزب «آینده» ترکیه در خصوص چرایی تأسیس این حزب نیز گفت که طبق برآوردهای وی و همراهانش حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان دیگر نمی‌تواند دست به تشکیل دولت بزند و نظام ریاستی بر حسب معیارهای دموکراسی، ضعیف عمل می‌کند و این سیستم حکومتی نهایتا به دیکتاتوری منجر خواهد شد.

داوود اغلو در خصوص اوضاع داخلی حزب عدالت و توسعه گفت که اعضای این حزب به دیگر اعتماد ندارند و به خصوص در شورای اجرایی این شرایط حاکم است.

 «احمد داوود اغلو» بهمن سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آتی ترکیه شرکت کنند. «مصطفی ندیم یمالی»، معاون رئیس حزب آینده نیز گفته است که این حزب انتظار دارد شهروندان ترکیه در سال ۲۰۲۳ رئیس جمهور جدیدی انتخاب کنند.   

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول