اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: تماس‌ها با اتیوپی برای مهار تنش مرزی ادامه دارد

سخنگوی ارتش سودان گفت که به دنبال درگیری‌های مرزی بین سودان و اتیوپی و کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف منجر شد، تماس‌ها برای مهار تنش‌ها ادامه دارد.

خارطوم: تماس‌ها با اتیوپی برای مهار تنش مرزی ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «عامر محمد الحسن» سخنگوی ارتش سودان با اشاره به درگیری‌های مرزی با اتیوپی از تماس‌های مستمر برای توقف تنش‌ها خبر داد و درباره وقوع جنگ فراگیر بین دو کشور هشدار داد.

سرتیپ محمد الحسن در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که تماس‌ها بین سودان و اتیوپی برای آرام کردن اوضاع در نوار مرزی متوقف نشده است و ما پیش از وقوع جنگ فراگیر بین دو کشور، به دیپلماسی فرصت دادیم تا اوضاع را آرام کند.

او تأکید کرد که تجاوزات اخیر ارتش و شبه‌نظامیان اتیوپی به خاک سودان، اقدامی بر خلاف توافقنامه‌های سابق بین دو کشور است.

سخنگوی ارتش سودان همچنین طرف اتیوپیایی را به اجرای توافقات قبلی درباره ترسیم مرز بین دو کشور و استقرار نیروهای آن‌ها در دو طرف مرز فراخواند.

وی اشاره کرد که هم اکنون آرامش شکننده در مرز حاکم است.  

سه غیر نظامی و دو افسر ارتش سودان روز پنجشنبه (دیروز) در درگیری با شبه نظامیان مورد حمایت ارتش اتیوپی در نزدیکی مرز این کشور کشته شده و هفت سرباز ارتش سودان نیز زخمی شدند.

آن طور که از منابع خبری بر می‌آید، درگیری روز گذشته بر سر برداشت از آب رود «عطبره» در منطقه «برکه نورین» رخ داده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول