اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تغییرات در رده فرماندهی نهادهای نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم

یک عضو پارلمان عراق عزل و نصب‌های گسترده در رده فرماندهی و مدیریت ارشد نهادهای امنیتی و نظامی عراق را در راستای حذف کامل مداخلات سیاسی و به منظور تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در عراق توصیف کرد.

تغییرات در رده فرماندهی نهادهای نظامی عراق برای تقویت مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک عضو پارلمان عراق در اظهاراتی رسانه‌ای دلایل عزل و نصب‌های گسترده در فرماندهی پلیس و یگان‌های نهادهای نظامی و امنیتی عراق را تشریح کرد.

«نایف الشمری» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری «السومریه نیوز» بر اهمیت حذف مداخلات گروه‌های سیاسی از نهادهای نظامی و امنیتی عراق تاکید کرد.

نایف الشمری گفت: «چند روز گذشته شاهد جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های گسترده در دوایر و نهادهای امنیتی و نظامی و فرماندهان پلیس در عراق بوده‌ایم».

وی افزود: «این اقدامات در چارچوب برنامه‌های جدید برای بازسازی نهادهای امنیتی و نظامی و تضمین تکرار نشدن اشتباهاتی است که موجب شکست‌های قبلی در پرونده امنیتی شده است، زیرا دو نفری که امروز متصدی وزارتخانه‌های دفاع و کشور هستند از بطن نهادهای امنیتی و نظامی هستند و کاملا از همه شکاف‌هایی که منجر به بروز خلل امنیتی شده بود، باخبرند».

عضو پارلمان عراق بر ضرورت ادامه چنین روندی در عراق گفت: «چرخش مدیریتی در رده فرماندهان امنیتی در عراق به منظور تنوع بخشی به برنامه‌ها از جایی به جای دیگر پس از هر سه سال حضور هر فرمانده نظامی و امنیتی در پست خود ضروری است».

وی بر اهمیت اجرای همه اقدامات اصلاح طلبانه و بازسازی نهادهای امنیتی به دور از مداخلات سیاسی یا گرایش‌های حزبی تاکید کرد و گفت: «این نهادها سپر عراق و محافظ ملت آن هستند و ملک یک حزب یا گروه سیاسی نیست».

الشمری بر ضرورت تامین همه مایحتاج حمایت از نهادهای امنیتی و نظامی از طریق تصویب قوانین لازم برای آن در داخل پارلمان تاکید کرد و گفت: «باید همه موانعی را که بر سر راه این نهادها برای ایجاد امنیت و سرکوب تروریسم در هر وجب از خاک عراق وجود دارد برداشته شود».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول