اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

اصلی ترین راهبرد مجلس یازدهم

براستی ریشه اصلی در بروز و ظهور این همه گرفتاری ها و مشکلات جامعه در کجاست ؟ مهم تصویب لایحه و قانون خوب نیست بلکه مهم نظارت و اجرای خوب قوانین است که متاسفانه خلآ محسوس و ملموس عصر و زمان ماست .

اصلی ترین راهبرد مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در یادداشتی که برای خبرگزاری فارس ارسال داشته نوشت: نگاه به آینده ، مثبت اندیشی و ایجابی عمل کردن ، راه حل اساسی مشکلات مردم و کشور خواهد بود. این اصلی ترین راهبردی است که نمایندگان مردم در خانه ملت و مجلس یازدهم می‌توانند در شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی نصب العین خویش قرار بدهند.

مجلس یازدهم ازاین حیث که با پشتوانه بیش از چهل و یک سال عمر بابرکت انقلاب اسلامی و تجربه مجالس دهگانه قبل ، اکنون سکان قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین مصوب کشور بویژه قانون اساسی را بعهده گرفته است، متمایز با مجالس قبل می باشد و قطعا عمر چهار ساله این مجلس هم بسان دیگر مجالس کوتاهتر از آن خواهد بود که تصورش را می توان کرد ، ولذا نکته هایی را از باب یادآوری به محضر کرسی‌نشینان بهارستان و سنگربانان حقوق نظام اسلامی و ملت شریف درخانه ملت و منتخبان نمایندگی مردم در مجلس یازدهم ، متواضعانه تقدیم مینماییم:

۱- نگاه به آینده، با رویکرد ایجابی و عمل مجاهدان و مخلصانه ، چنانکه عامل اصلی حل معضلات و مشکلات کنونی جامعه و مردم می باشد ، هزینه کردن وقت و سرمایه مجلس با زیر سوال بردن گذشته و بگو مگوهای انحرافی نسبت به ناکامی های مجالس قبل بویژه مجلس دهم نیز عامل اصلی از دست دادن فرصت ها خواهد بود ، ولذا بجای سرگرم شدن به مباحث بی ارزشی که جز ناامیدی مردم و تضعیف نظام و کشور عایداتی بدنبال نخواهد داشت ، در تکاپوی خوش عملی و درخشش مجلس یازدهم در این عمر کوتاه چهار ساله باید بود و کاری کرد کارستان ، تا هم امیدهای رفته باز گردد و هم افق روشنی پیش روی توده مردم در جهت پیشرفت و تحقق عدالت ، ترسیم بشود.
۲- آیا مشکل اصلی کشور کمبود قانون است و یا قانون های معطل مانده و بایگانی شده ؟ آیا وظیفه کمیسیونهای تخصصی مجلس تنها کار کارشناسی کتابخانه ای است و یا درک‌معضلات و بررسی های میدانی و بازرسی ها و تحقیق و تفحص های قاطع و انقلابی است ؟ آیا مشکل در تولید قوانین متراکم است ویا در پیگیری و اجرای قوانین متنوع و مصوب است؟ متاسفانه وقتی همه چیز در نگاه‌های سطحی و پرستیژ کتابخانه ای و ساز و کار کرسی نشینی و زینت المجالسی و سیاست زدگی، منحصر می گردد در تمام شئونات کشور نیز شاهد این ایستایی و بعضا بی خاصیتی و سپس تلمبار شدن مشکلات در جامعه و کشور می باشیم. کافی است بعنوان نمونه به هزاران پایان نامه و رساله های علمی پژوهشی که سالهاست فقط زینت کتابخانه ها بوده و بایگانی محافل علمی است نظری افکنیم . رساله هایی که علیرغم هزینه های سنگین از بیت المال ، هیچ خاصیتی برای توده مردم و جامعه نداشته و ندارد جز دادن پز آماری برای برخورداری رتبه های علمی جهانی که البته بسیاری از آنها برای مردم نان و آبی بدنبال نداشته و چه بسا اولویت اول نبوده و نیست زیرا آنچه اکنون توده مردم بویژه جوانان را رنج می دهد سفره های خالی و رنج بیکاری و مشکلات تحصیل و ازدواج و معیشت و فرهنگ عمومی و بی عدالتی است که علیرغم همه مجاهدتها و تلاشها و برکات نظام و انقلاب و دست آوردهای خیره کننده و داشتن سرمایه های ملی ، با آنها دست و پنجه نرم می کنند، براستی ریشه اصلی در بروز و ظهور این همه گرفتاری ها و مشکلات جامعه در کجاست ؟ مهم تصویب لایحه و قانون خوب نیست بلکه مهم نظارت و اجرای خوب قوانین است که متاسفانه خلآ محسوس و ملموس عصر و زمان ماست . که امید واریم مجلس یازدهم این امر لازم و ضروری را در اولویت های خود قرار بدهد .
۳- از آنجا که سرگذشت پیشینیان عبرتی است برای آیندگان ، نقد و بررسی عملکرد مجالس قبل تنها ازاین حیث مفید خواهد بود که نقاط قوت و ضعف احصی گردیده و با تقویت نقاط قوت، در مقام جبران نقاط ضعف گامهای بلندی برداشته بشود، و لذا چنانکه قبل از این تاکید شد ، درک واقعی از نیازهای جامعه و مردم و اولویت بندی آنها در راس همه اقدامات اساسی است که باید به سرانجام برسد ، زیرا خانه ملت بودن مجلس بدون آن معنی و مفهومی نخواهد داشت ، و لذا چه زیبا و البته درست و منطقی ریاست سنی مجلس یازدهم (  حجت الاسلام تقوی) در مراسم افتتاحیه فرمودند که مجلس باید مجلس ملت باشد نه مجلس الدوله ، یعنی نمایندگان باید همواره خود را مدیون اعتماد مردم و بدهکار به آنان بدانند تا بدهکار به جریان حاکم بر دولتها و یا حتی احزاب و جریانهای سیاسی کشور.
۴- تقدم و ترجیح منافع و مصالح ملی ، ابتدائی ترین مسئولیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که نوع نگرش و مواضع و گرایشات مختلف نمایندگان را در جهت آرمانها و ارزشهای ملی و انقلابی هدایت و سامان می دهد و لذا انتظار می رود مجلس یازدهم برای حفظ انسجام‌ملی و افزودن بر سرمایه های اجتماعی، و نیز عزت و اقتدار جامعه اسلامی و انقلابی ایران، با محور قرار دادن منویات رهبری حکیم و فرزانه انقلاب ، در چارچوب قانون اساسی، از پاسداری و محافظت از منافع ملی هرگز دریغ ننمایند ، انشالله
ابوالقاسم علیزاده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول