اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«بوشهر» متورم‌ترین استان کشور در اردیبهشت ماه+ آمار

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که مرکز آمار کشور منتشر کرده استان بوشهر در نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری و روستایی در صدر متورم‌ترین استان های کشور قرار گرفته است.

«بوشهر» متورم‌ترین استان کشور در اردیبهشت ماه+ آمار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که مرکز آمار کشور منتشر کرده، در اردیبهشت ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=1395) به 210،0 رسید که نسبت به ماه قبل 2.5 درصد افزایش نشان می‌­دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با 4.7 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با 0.6 درصد افزایش است.

بر اساس این آمار منتشر شده، درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور 21.0 درصد می‌­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (30.5 درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی  (13.7 درصد) است. 

خانوارهای شهری

استان بوشهر در نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری هم پیشتاز بوده به طوریکه با 4.6 درصد بیشترین افزایش را بین همه استان‌های کشور داشته است.

بر اساس آنچه که توسط مرکز آمار کشور منتشر شده، در اردیبهشت ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (100=1395) به 208،7است که نسبت به ماه قبل 2.6 درصد افزایش نشان می‌­دهد. کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با 0.3 درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور 21.3 درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (29.8 درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (13.4 درصد) است.

خانوارهای روستایی

همچنین استان در نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی نیز در بین استان‌های صدر نشین قرار گرفته و با 4,5 درصد افزایش بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، در اردیبهشت ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=1395 )عدد 1,217 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 1,2 درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان بوشهر با 4,5 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 2,0 درصد افزایش می‌باشد؛علاوه بر این خانوارهای روستایی استان بوشهر از نظر میزان تورم پس از هرمزگان رتبه دوم کشور را دارند.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی 3,19 درصد میباشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (1,32 درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (7,13 درصد) است.

به گزارش فارس، آنطور که در داده‌های مرکز آمار کشور آمده، تورم خوارکی‌ها درمناطق روستایی استان بوشهر 6 درصد از میانگین کشور بیشتر است و این رقم به 36.8 رسیده است. علاوه بر این  شاخص برای تورم غیرخوراکی‌ها و خدمات در روستاهای بوشهر 3 درصد بالاتر از میانگین کشوری است که این رقم نیز در حال حاضر 34.5 درصد می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول