اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

طراحی سؤالات و تصحیح امتحانات پایه نهم در اختیار مدرسه است/ امتحانات شهریور برقرار است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: اگر دانش‌آموزان در امتحانات خرداد حضور نیابند یا مردود شوند، می‌توانند در امتحانات شهریور شرکت کنند.

طراحی سؤالات و تصحیح امتحانات پایه نهم در اختیار مدرسه است/ امتحانات شهریور برقرار است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در برنامه پرسشگر اظهار کرد: آموزش مجازی، سابقه طولانی در دنیا دارد و چیز جدیدی نیست که در کشور ما ابداع شده یا به کار گرفته شده باشد؛ در گذشته هم بعضی از واحدهای آموزشی وارد این آموزش‌ها شده بودند که به عنوان آموزش مکمل از روش آموزش الکترونیکی استفاده می‌کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش مجازی قابلیت ثبت در سوابق تحصیلی را دارد؟»، افزود: اگر به درستی اجرا شود، می‌توان ثبت کرد؛ ببینید آموزش و پرورش به صورت غیرمترقبه وارد جریان ویروس کرونا شد و ابتدا به صورت خودجوش همکارانم با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی، آموزش مجازی را شروع کردند و بعد هم سامانه «شاد» ایجاد شد؛ بنابراین با توجه به اعتباری که نظر معلم دارد، می‌توانیم نتایج آموزش مجازی را در سوابق تحصیلی ثبت کنیم.

ساکی درباره دلیل مدرسه رفتن دانش‌آموزان گفت: با وجود اینکه آموزش مجازی، یک شیوه پذیرفته شده است اما اکثر صاحبنظران معتقدند که در دوره‌های دبستان و متوسطه، هیچ چیزی جای کلاس حضوری را نمی‌گیرد. چون در آموزش و پرورش به صورت حضوری، علاوه بر انتقال اطلاعات، به مباحث دیگر مثل رشد روانی، عاطفی، اجتماعی و دینی دانش‌آموزان می‌پردازد و همچنین تأثیر و تأثر از معلم، همکلاسی و ... مهم است.

وی در پاسخ به این پرسش که اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری چیست، بیان کرد: در آموزش و پرورش چیزی که برایمان مهم‌تر است، سلامت دانش‌آموزان است و نمی‌خواهیم سلامت آنها به خطر بیفتد؛ در این راستا برای تعیین سلامت دانش‌آموزان و همه اقشار جامعه، ستاد مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌گیری می‌کند؛ ضمن اینکه کمیته‌ای هم در ستاد مدیریت کرونا برای آموزش و پرورش است و در زمینه سلامت، به نظرات کمیته اتکا می‌کنیم و نظرات شخصی خودمان را به هیچ عنوان در نظر نمی‌گیریم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: از ستاد مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش و پرورش مجوز گرفتیم که برای آزمون‌های سرنوشت‌ساز امتحان حضوری گرفته شود و امتحانات 10 پایه هم در اختیار شورای مدرسه قرار گیرد و نظر معلم مد نظر است.

وی تصریح کرد: پایه‌های نهم و دوازدهم، پایه‌های سرنوشت‌سازی هستند به همین دلیل امتحانات آنها حضوری برگزار می‌شود و برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کرونا، پروتکلی را ابلاغ کرده است که به تمام مدارس ابلاغ شده است و مجری و ناظر آن هم مشخص است.

ساکی با تأکید بر اینکه دردستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا، تکالیف آموزش و پرورش مو به مو مشخص شده است، اظهار کرد: در این دستورالعمل، مسؤول اجرا با مدیر حوزه امتحانی و مدیر مدرسه است و ناظر باید نظارت کند که مدیرکل استان، منطقه و ناحیه و نماینده ستاد کرونا است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا می‌شود امتحانات پایه نهم چند بار برگزار شود؟»، گفت: در پایه نهم، امتحانات هماهنگ استانی را حذف کردیم و شورای مدرسه می‌تواند به اختیار خود تصمیم بگیرد؛ طراحی سوال، تصحیح آزمون با خود مدرسه است و می‌تواند چند بار آزمون بگیرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: در امتحانات پایه دوازدهم هم مقرر شد که یک گروه در روزهای زوج و گروه دیگر در روزهای فرد حضور یابند تا تعداد دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی زیاد نباشد همچنین دانش‌آموزان ملزم هستند ماسک و دستکش داشته باشند و برای 10 درصد دانش‌آموزان هم که برای تهیه ماسک و دستش مشکل دارند، پیش‌بینی ماسک و دستکش کردیم.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزان در امتحانات خرداد حضور نیابند یا مردود شوند، می‌توانند در امتحانات شهریور شرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول