اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تولید 2 میلیون و 300 هزار ماسک در هنرستان‌ها/ اعلام نحوه امتحانات دانش‌آموزان هنرستانی

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی دروس «شایستگی‌های عمومی»، «شایستگی‌های غیرفنی» و «شایستگی‌های پایه فنی» در هنرستان‌ها برعهده معلمان و مدیران و به صورت غیرحضوری است.

تولید 2 میلیون و 300 هزار ماسک در هنرستان‌ها/ اعلام نحوه امتحانات دانش‌آموزان هنرستانی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش در برنامه پرسشگر اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط بیماری کرونا در کشور سابقه قبلی نداشت، آموزش و پرورش در همه کشورها را تحت تأثیر قرار داد و آموزش و پرورش ما هم مسثنی نبود اما در ایران از روش‌های مختلف مانند آموزش تلویزیونی، رادیویی، مجازی و «توزیع درسنامه در مناطق محروم» استفاده شد که یکی از روش‌ها، آموزش مجازی است و قطعا جای معلم و دانش‌آموز و کلاس را نمی‌گیرد اما قابل قبول بوده است.

وی به توزیع دانش‌آموزان در رشته‌ها اشاره کرد و گفت: ریاضی 9 درصد، تجربی 24 درصد، انسانی 30 درصد و فنی و حرفه ای 35 درصد است و وقتی این 24 درصد به سمت 64، 65 درصد در کنکور می‌رود، نشان می‌دهد عوامل دیگر دخیل است.

آذرکیش در پاسخ به این پرسش که «اصرار به امتحان حضوری برای چیست؟»، ادامه داد: در راهکار 19 ـ 2 سند تحول آموزش و پرورش، به ارزشیابی فرایند محور و نتیجه گذر اشاره شده است و همچنین به جهت تأثیر نمرات در هدایت تحصیلی و تأثیر نمرات در آزمون‌های نمونه دولتی، امتحانات پایه نهم به صورت حضوری است.

وی در خصوص توجه به سلامت دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی و مدارس، بیان کرد: شورای آموزش و پرورش با ریاست استانداران، فرمانداران، شهرداران و شورای شهر موظف شدند که در ایمن سازی مدارس کمک کنند و در کنار آن هم آموزش و پرورش مبلغ 100 میلیارد تومان جهت ضدعفونی مدارس هزینه کرد.

* هنرآموزان و هنرجویان 2 میلیون و 300 هزار ماسک تولید کردند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه در این 3 ماه هنرجویان و هنرآموزان بیش از 2 میلیون و 300 هزار ماسک و 60 هزار لباس تخصصی تولید کردند، به نحوه امتحانات اشاره کرد و گفت: ارزشیابی دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی، بر عهده معلمان و مدیران است. بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی حصول اطمینان از آموزش حضوری، غیر حضوری (مجازی) از پودمان‌های باقی‌مانده با معلمان مربوط خواهد بود.

وی افزود: تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی «شایستگی‌های فنی» در شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و استاندارد آموزش مهارت و آزمون در شاخه کاردانش به صورت حضوری و با تصویب شورای مدرسه و به صورت تراکمی و با اولویت پایه دوازدهم در فاصله 27 اردیبهشت تا 15 مردادماه 99 انجام خواهد شد؛ برای پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در بخش کارگاهی و عملی حدودا 3 هفته برای هر پایه نیاز داریم که حداکثر حدود 20 روز به اتمام خواهد رسید.

آذرکیش در پایان با اشاره به لباس و کفش خود، گفت: همه اینها تولید هنرجویان هنرستان است و بنده با افتخار این تولیدات را استفاده کردم و امیدوارم همواره شاهد رونق تولید باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول