اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انفجار نمونه اولیه فضاپیمای اسپیس ایکس

نمونه اولیه یکی دیگر از فضاپیماهای اسپیس ایکس بعد از آزمایش موتور منفجر شد. این فضاپیما به نام اس ان 4 در ساعت 2:49 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی منفجر شد.

انفجار نمونه اولیه فضاپیمای اسپیس ایکس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، انفجار موتور این فضاپیما در شرایطی که اسپیس ایکس قصد دارد فردا برای اولین بار فضانوردانی را به فضا اعزام کند، موجب نگرانی شده است.

اسپیس ایکس دیروز عصر با موفقیت یک آزمایش اولیه موتور را بر روی نمونه اولیه فضاپیمای اس ان ۴ انجام داد. اما بعد از مدتی این موتور در همان محل انجام آزمایش منفجر شد و خاطره تلخ آزمایشی مشابه بر روی فضاپیمای ام کی ۱ تکرار شد.

 

شرکت سازنده در مورد علت وقوع این انفجار هیچ توضیحی ارائه نکرده است. اسپیس ایکس در تلاش است با همکاری ناسا اعزام فضانوردان آمریکایی را به فضا از خاک این کشور ممکن کند. آمریکا مدتهاست به علت مشکلات فنی و انفجار شاتل های حامل فضانوردان خود به فضا در دهه گذشته برای این کار از امکانات کشور روسیه استفاده می کند و به شدت در تلاش است تا این وابستگی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول