اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

عزیزی: بودجه کل فدراسیون‌ها هزینه یک روز رئال و بارساست/ وزارت ملاک‌های توزیع بودجه را اعلام کند

رئیس فدراسیون گلف گفت: وزارت ورزش ملاک توزیع بودجه را اعلام کند تا فدراسیون‌ها خودشان را براساس آن بسنجند.

عزیزی: بودجه کل فدراسیون‌ها هزینه یک روز رئال و بارساست/ وزارت ملاک‌های توزیع بودجه را اعلام کند

حمید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص برنامه های پیش روی تیم های ملی گلف اظهار داشت: فعلاً برنامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است. همه این برنامه‌ها بستگی به شرایط کرونا دارد. یعنی فعلاً فدراسیون جهانی گلف برنامه‌ای نگذاشته و ما عملاً در سکوت به سر می‌بریم. 

وی افزود: اکثر فعالیت‌های گلف در 6 ماهه اول سال انجام می شود. با توجه به اینکه این رشته در فضای باز باید انجام شود بنابراین اکثریت فعالیت‌ها در 6 ماهه اول سال است.

* جزو نخستین فدراسیون‌هایی بودیم که خواستیم اجازه فعالیت صادر شود

رئیس فدراسیون گلف درباره اینکه با توجه به اینکه در این رشته فاصله اجتماعی رعایت می شود آیا تمرینات ملی پوشان آغاز شده عنوان کرد: ما جزو نخستین فدراسیون‌های بودیم که از وزارت ورزش تقاضا کردیم با توجه به اینکه فاصله اجتماعی در گلف رعایت می شود اجازه فعالیت ما را صادر کنند. ما در اولین گروه شروع فعالیت ها بودیم به همین دلیل بحث ادامه سوپرلیگ را در برنامه قرار دادیم اما به دلیل بحران در خوزستان مسابقات تعلیق شد.

عزیزی یادآور شد: در خصوص فعالیت ها در این مدت با تایید وزارت ورزش فدراسیون گلف بیشترین محتوای آموزشی را در فضای مجازی داشته و ارزیابی صورت گرفته مطلوب بوده است.

* براساس تقویم جهانی برنامه‌ اردوها را طراحی می‌کنیم

رئیس فدراسیون گلف در خصوص برنامه‌های ملی عنوان کرد: طبق روال گذشته ورزشکاران به صورت اختصاصی به تمرینات بدنسازی و انفرادی ادامه می دهند. از سوم خرداد ماه استفاده از زمین آزاد شده و بچه ها مشغول به فعالیت هستند. در ادامه بر اساس تقویم جهانی وضعیت اردو طراحی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریافت کرده‌اید خاطرنشان کرد: ما ۳۰ میلیون تومان از وزارت ورزش گرفته ایم.

* متکی به کمک‌های اشخاص و شرکت‌ها هستیم

رئیس فدراسیون گلف درباره این که خیلی از فدراسیون ها به خاطر شیوع ویروس کرونا از نظر مالی دچار آسیب شدند وضعیت فدراسیون شما به چه صورت است تصریح کرد: ما در دوره جدید سعی کردیم فعالیت ها را چند برابر کنیم و در همه رشته ها افزایش دهیم. کل دریافتی ما سال گذشته یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان از سوی وزارت ورزش بوده است که این مبلغ کفاف حقوق پرسنل و فعالیت های ما را نمی دهد. ما متکی به کمک‌های نقدی اشخاص و شرکت‌ها بودیم اما با توجه به شیوع ویروس مجموعه های اقتصادی هم دچار مشکل شدند. امیدوارم شرایط بهتر شود.

* بودجه کل فدراسیون‌ها هزینه یک روز رئال و بارساست

عزیزی همچنین با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت بودجه باید ملاک و معیاری تعیین کند اظهار داشت: باید در وزارت ورزش ملاک هایی برای توزیع متوازن منابع مالی بین بخشهای ورزش و فدراسیون ها تعریف شود. 140 میلیارد تومان بین 52 فدراسیون توزیع شده که هزینه یک روز رئال مادرید و بارسلوناست. هر چند محدودیت‌های بودجه قابل درک است اما فعالیت‌های فدراسیون ها می‌تواند نتایج ورزش کشور در سطوح ملی و بین‌المللی و نشاط اجتماعی را رقم می‌زند.

* وزارت ورزش ملاک توزیع بودجه را اعلام کند

رئیس فدراسیون گلف افزود: کاستن از ساخت و سازها می‌تواند 30- 40 درصد به نتایج ورزشی کشور کمک کند. متر و املاک هم باید مشخص و اعلام شود، اینکه بر چه اساسی بودجه پرداخت شده است. در این صورت فدراسیون هایی که اعتقاد دارند میزان دریافتی شان کم است می‌توانند خودشان را با این ملاک‌ها بسنجند و ارتقا دهند.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول