اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم پایبندی اعضای جامعه به امر به معروف و نهی از منکر

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: همه اعضای جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند و در برابر منکرات موضع‌گیری داشته و در برابر ترک واجبات بایستند و اگر این گونه عمل می‌شد هم‌اکنون فساد و رانت و غیره در جامعه وجود نداشت.

لزوم پایبندی اعضای جامعه به امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی، در اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات به قدری است که در روایات آمده اگر این دو فریضه ترک شوند، همه جامعه گرفتار می‌شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: ما در مقام عمل به امر به معروف و نهی از منکر در ابعاد فردی و اجتماعی بدهکار هستیم و به نحو شایسته به این دو فریضه الهی نپرداخته‌ایم و گواه این موضوع نیز فسادهای موجود در جامعه است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر ضرورت نظارت عمومی‌، تصریح کرد: همه اعضای جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دغدغه داشته باشند و در برابر منکرات موضع‌گیری داشته و در برابر ترک واجبات بایستند و اگر این گونه عمل می‌شد هم‌اکنون فساد و رانت و غیره در جامعه وجود نداشت.

آیت‌الله محامی با اشاره به نقاط قوت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در کشور، اضافه کرد: با وجود کم‌کاری و ضعف‌ها، نقاط قوت ما نباید نادیده گرفته شود و انتظار این است که با آن همه جانفشانی شهدا و مقاومت در برابر مستکبران عالم، بتوانیم با آسیب‌ها و فسادهای درون خود مبارزه کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به امکان ادغام شورای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان، خاطرنشان کرد: شوراهای فعال در زمینه فرهنگی از جمله شورای نماز، شورای امر به معروف و نهی ازمنکر، شورای زکات و غیره که اکثر اعضای آنها نیز مشترک هستند، می‌توانند در قالب کمیته و کارگروه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تعریف شوند و سالانه دو بار نتیجه فعالیت کمیته‌ها در شورای فرهنگی عمومی تشریح شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در کارها، بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برآورد میزان تاثیر فعالیت‌های صورت گرفته در سطح جامعه، ارزیابی از عملکرد خود را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول