اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

3.5 میلیون نفر از دیشب تاکنون مالکیت سهام عدالت خود را به عهده گرفتند

رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت گفت: از شب گذشته تاکنون 3.5 میلیون نفر به سایت مراجعه کرده و سهام خود را دیده‌اند و مالکیت خود را احراز کرده‌اند.

3.5 میلیون نفر از دیشب تاکنون مالکیت سهام عدالت خود را به عهده گرفتند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار» گفت: یکی از اقدامات برای بهبود شاخص کسب و کار، راه‌اندازی پنجره واحد ثبت شرکت است و خوشحالم که این موضوع با همت اتاق‌های بازرگانی  و سایر دستگاه‌های دخیل راه‌اندازی می‌شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: قدم دوم طبیعتا دادگاه‌های تجاری است که اتاق متعهد است که یک مکان مناسب را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و امیدواریم ظرف هفته جاری اتاق مکان لازم را معرف کند و قوه قضائیه هم این آمادگی را دارد که به صورت منسجم برای حل اختلافات تجاری در حداقل زمان ممکن این کار را انجام دهد. 

رئیس گروه بررسی‌های اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: طبیعی است در تجارت اختلاف به وجود آید و ممکن است افراد متقلب وارد شوند لذا رسیدگی سریع و منسجم و به دور از هر نوع حب و بغض می‌تواند رسیدگی را سرعت دهد و افراد ناباب را دور کرد. 

وی اظهار داشت: نباید در تجارت آدم‌های آلوده باشد، اما اینکه ثبت شرکت‌ها که نام‌گذاری است را بخواهیم از اول شروع کنیم با یک نظارت پیشینی، این حتما کار درستی نیست، این کار مانند اسم‌گذاری برای کودکان است اما ممکن است یکی قاتل شود و یکی بهترین خدمتگزار شود و ما در اسم‌گذاری نمی‌گوییم ما اسم نمی‌گذاریم و نمی‌دانیم آن کودک در آینده چه خواهد شد، طبیعتا همه سیستم‌ها باید کار خود را انجام بدهند. 

آقا محمدی اظهار داشت: بنظر اتاق هم باید یک مقدار از حالت افعالی خارج شود و حالت فعال به خود بگیرد و درجه‌بندی افراد مورد وثوق که به تعهد خود پایبند هستند را انجام دهد و لذا نباید به همه یک نوع کارت و یک اجازه داد و هر کس آسیبی می‌رساند باید آسیب ببیند، لذا اتاق یک مجموع با شرکت حقوقدانان جلسات برگزار کند و بحث حقوق ترمیمی را دنبا کند زیرا در تجارت حقوق ترمیمی پاسخگو نیست. 

وی افزود: کسی که ضرر می‌زند باید بیشتری از ضرری که وارد کرده متضرر شود و نه اینکه فوت کند و ما ضررهای آن را داشته باشیم و چنین چیزی مطلوب نیست لذا بحث حقوق ترمیمی در قسمت حقوق اتاق به عنوان یک موضوع جدید در دستور کار قرار گیرد و بحث حقوق ترمیمی در مجلس نو به تصویب برسد. 

آقا محمدی با اشاره به سهام عدالت گفت: از شب گذشته تاکنون 3.5 میلیون نفر به سایت مراجعه کرده و سهام خود را دیده‌اند و مالکیت خود را احراز کرده‌اند و عضو 36 شرکت بزرگ ایران شده‌اند و من به همه این 50 میلیون نفر خوشامد می‌گوییم که به جمع سرمایه‌گذاران ایران خوش آمدید و ایران را بزرگ کردید و شخصیت ایرانی خود را که سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری است بر عهده گرفتید لذا در چنین فضایی اتاق خیلی بزرگتر شد و نماینده جمعیت کثیری شد و ضریب نفوذ سهم هم به 70 درصد رسیده و این یک قدم بسیار عالی است و امیدواریم امسال رتبه کسب و کار به زیر 70 برسد و انشاء الله خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول