اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | ناتوانی پلیس «مینیاپولیس» در اجرای قوانین منع آمد و شد؛ حمله مجدد معترضان به اداره پلیس

معترضان به قتل نژادپرستانه یک سیاهپوست در «مینیاپولیس» بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد به یکی دیگر از اداره‌های پلیس این شهر حمله و آن را محاصره کردند.

فیلم | ناتوانی پلیس «مینیاپولیس» در اجرای قوانین منع آمد و شد؛ حمله مجدد معترضان به اداره پلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان «مینیاپولیس» در ادامه اعتراضات خشونت‌بار به قتل نژادپرستانه یک مظنون سیاهپوست به نام «جورج فلوید» توسط یک افسر پلیس بدون توجه به قوانین منع آمد و شد، یک اداره پلیس را در شهر «مینیاپولیس» محاصره کردند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، شهردار مینیاپولیس اعلام کرد از ساعت ۲۰:۰۰ جمعه به وقت محلی (۰۵:۳۰ روز شنبه به وقت تهران)، در این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود.

با اینحال، معترضان بدون اعتنا به این قوانین، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پلیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را تحت محاصره خود درآوردند.

 

 

تصاویر منتشر شده، معترضان را در حالی نشان می‌دهد که شعارهایی علیه رفتارهای خشونت‌آمیز و نژادپرستانه نیروهای پلیس سرمی‌دهند و در عین حال، حضور نیروهای پلیس ظاهراً کمرنگ است و در تصاویر چندان مشاهده نمی‌شوند.

 

 

در دیگر نقاط شهر مینیاپولیس، اعتراضات به خشونت کشیده شده است و در پی این اعتراضات خساراتی به ساختمان‌هایی چون داروخانه‌ها و فروشگاهها وارد آمده است.

 

 

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده، چندین افسر پلیس را در پشت‌بام ساختمان اداره پلیس حوزه پنجم مینیاپولیس نشان می‌دهد.

 

 

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز، معترضان به سمت یکی از اداره های پلیس مینیاپولیس در حوزه سوم حمله کردند و ساختمان را به آتش کشیدند.

معترضان همچنین در نزدیکی اداره پلیس مینیاپولیس در حوزه پنجم به سمت یک پمپ بنزین نیز حمله کردند و آنجا نیز آتش روشن کردند و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که معترضان در دیگر نقاط این شهر نیز در خیابان آتش‌هایی را روشن کردند.

 

 

بنا به گزارش راشاتودی، علیرغم آنکه اداره پلیس مینیاپولیس اعلام کرده که به اعتراضات پاسخ می‌دهد اما در تصاویر منتشر شده، هیچ‌یک از مأموران پلیس مینیاپولیس به معترضان نزدیک نمی‌شوند.

 

انتشار فیلمی در روز دوشنبه گذشته که حاوی تصاویری از رفتار خشن یک افسر پلیس با جورج فلوید بود خشم عمومی را در پی داشت. تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

 

 

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده علیه سیاه‌پوستان تظاهرات‌هایی برگزار کردند که به خشونت کشیده شد.

این ناآرامی‌ها طی روزهای گذشته ادامه داشته و گزارش‌هایی از سرایت آنها به چندین شهر دیگر وجود دارد.

امروز (شنبه)، رسانه‌های محلی گزارش کردند که تظاهرات معترضان به قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست، کاخ سفید را برای مدتی به حالت تعطیل موقت درآورد.

 

 

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول