اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گسترش اعتراضات به خشونت پلیس در آمریکا/ اعلام وضعیت اضطراری در جورجیا

فرماندار ایالت جورجیا در پی شب ناآرام شهر آتلانتا به دلیل اعتراضات به قتل مرد سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، در شهرستان «فولتن» وضعیت اضطراری اعلام و نیروی گارد ملی را فعال کرد.

گسترش اعتراضات به خشونت پلیس در آمریکا/ اعلام وضعیت اضطراری در جورجیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان کمپ»، فرماندار ایالت جورجیا در پی گسترش اعتراضات به قتل مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس، واحدهای گارد ملی را در این ایالت فعال و وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسی «راشا تودی»، مرکز شهر آتلانتا شب ناآرامی را پشت سر گذاشت و چندین خودرو از جمله خودروی پلیس به آتش کشیده شدند. کمپ در بیانیه‌ای که صبح امروز در توییتر منتشر کرد، نوشت: به درخواست شهردار «کیشا باتمز» و بعد از مشورت با مقامات ایمنی عمومی و آمادگی اضطراری، وضعیت اضطراری را برای شهرستان فولتن اعلام کردم تا ۵۰۰ نیروی گارد جورجیا از مردم و اموالشان در آتلانتا محافظت کنند.

وی افزود: در این شرایط اضطراری همه منابع را در دسترس سران محلی قرار خواهیم داد.

در ساعات آغازین روز جمعه معترضان به نزدیک مقر شبکه سی‌ان‌ان حرکت کردند، و در مقابل ساختمان این شبکه با پلیس درگیر شدند. معترضان شیشه‌های ورودی ساختمان شبکه سی‌ان‌ان را خرد کردند و چند خودرو را به آتش کشیدند.

دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که افسر پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم مینیاپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها همچنان ادامه دارد و در حال گسترش به ایالت‌های دیگر است. 

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، باز هم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول