اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

لرستان چهارمین استان کشور در جدول «تورم نقطه‌به‌نقطه» منتهی به اردیبهشت

با اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه امسال از سوی مرکز آمار ایران، لرستان به عنوان چهارمین استان متورم کشور معرفی شد.

لرستان چهارمین استان کشور در جدول «تورم نقطه‌به‌نقطه» منتهی به اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته میزان نرخ تورم نقطه به نقطه منتهی به اردیبهشت ماه سال 99 اعلام شد که بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه در کل کشور 21.0 بوده است و این بدان معنا است که مردم ایران بطور میانگین در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» 21 درصد بیشتر هزینه کرده‌­اند.

 

بر اساس آمار اعلام شده میزان تورم نقطه به نقطه در لرستان نیز در اردیبهشت امسال 22.3 بوده است، بدان معنا که مردم لرستان برای خرید کالا و خدمات مشابه نسبت به سال قبل 22.3 درصد بیشتر هزینه کرده‌اند. این میزان از میانگین نرخ کشوری 1.3 درصد بیشتر است.

در جدول اعلام شده لرستان پس از استان‌های هرمزگان، تهران و البرز به عنوان چهارمین استان متورم کشور در اردیبهشت امسال معرفی شده است.

در حالی این میزان تورم در لرستان مشاهده شده که استان‌های اول تا سوم در بحث توسعه اقتصادی و درآمد خانوارها نسبت به لرستان وضعیت بهتری دارند و میزان تولید و اشتغال نیز در این استان‌ها بهتر از لرستان است.

تفکیک تورم نقطه به نقطه بین خانوارهای شهری و روستایی

همچنین در جدول تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری نیز لرستان با نرخ 22.7 به عنوان پنجمین استان متورم کشور در این حوزه معرفی شده است.

 

نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری در اردیبهشت 99 در مجموع 21.3 بوده که این نرخ در لرستان 22.7 است.

در این جدول نیز استان‌های هرمزگان، تهران، البرز و ایلام نرخ تورم بالاتری نسبت به لرستان دارند.

در جدول تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی در اردیبهشت 99 جایگاه لرستان نسبت به دو شاخص قبلی اندکی بهتر است چنانکه با نرخ تورم 21.2 به عنوان نهمین استان متورم کشور معرفی شده است.

البته در این شاخص نیز میانگین تورم کشوری 19.3 بوده که این میزان در لرستان 21.2 است.

در هر حال تفکیک تورم نقطه به نقطه در خانوارهای شهری و روستایی به منظور شاخت بهتر از شرایط استان‌ها بوده و آنچه مهم است این بوده که نرخ تورم نقطه به نقطه در مجموع در لرستان 22.3 بوده و به عنوان چهارمین استان متورم کشور معرفی شده است.

در اوایل امسال نیز با اعلام نرخ فلاکت در کشور، لرستان با نرخ 53.8 به عنوان فلاکت‌بارترین استان ایران شناخته شد.

 

با توجه به شاخص‌های موجود به نظر می‌رسد تیم مدیریتی استان نیاز به بازنگری در برنامه‌ریزی و سیاست‌های کاری خود دارد چراکه با ادامه این روند گره‌ای از مشکلات اقتصادی استان باز نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول