اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سد «سیاهو» با حضور وزیر نیرو در سربیشه به بهره‌برداری رسید

سد مخزنی سیاهو در شهرستان سربیشه امروز با حضور وزیر نیرو که به استان خراسان‌جنوبی سفر کرده است، افتتاح شد.

سد «سیاهو» با حضور وزیر نیرو در سربیشه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو صبح امروز به‌منظور افتتاح چند پروژه صنعت آب و برق در قالب پنجمین هفته از پویش هر هفته «الف-ب- ایران» وارد خراسان‌جنوبی شد.

نخستین برنامه وزیر نیرو طی این سفر افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه بود که وی به‌منظور افتتاح این پروژه وارد شهرستان سربیشه شد.

سد سیاهو در ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان سربیشه و ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند بر روی رودخانه‌ای به همین اسم ساخته شده که حوضه آبریز آن سه هزار و ۲۸ کیلومترمربع است.

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت این سد ۱۷ میلیون متر مکعب است که برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این سد در شهرستان مرزی سربیشه به‌منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌های فصلی و همچنین توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده، بیان داشت: همچنین تامین آب شرب و کشاورزی و آبرسانی به منطقه از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی سیاهو سربیشه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تبیین کرد: این سد از نوع خاکی-هسته رسی با ارتفاع ۳۹ و ۳۲ متر از پی و بستر رودخانه و طول و عرض تاج ۳۵۲ و ۹ متر است که با ذخیره‌سازی آب، ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را سیراب می‌کند.

به گزارش فارس؛ علاوه بر افتتاح این سد، طرح تأمین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان‌جنوبی نیز امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول