اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه در سال «جهش تولید»/ خبرهای خوش وزیر برای خراسان‌جنوبی

وزیر نیرو گفت: امسال نیز در راستای اجرای پویش هر هفته «الف-ب- ایران» 250 طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه در سال «جهش تولید»/ خبرهای خوش وزیر برای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه با اشاره به پویش هر هفته «الف-ب- ایران»، اظهار داشت: این پویش در سال جاری نیز ادامه دارد و در پنجمین هفته از اجرای پویش به استان خراسان‌جنوبی سفر کرده‌ایم.

وی به اهمیت صنعت آب و برق اشاره و بیان داشت: آب و برق نقش زیربنایی در عرصه‌های مختلف کشور دارد و به‌خصوص امسال که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده بیشتر باید مورد توجه باشد.

وزیر نیرو تبیین کرد: امسال سال آخر دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید است و همیشه موتور دولت‌ها در سال آخر گرفتار کندی می‌شود اما دولت تدبیر و امید با توجه به‌عنوان جهش تولید باید با دور تندتر حرکت کند.

اردکانیان از بهره‌برداری 227 طرح با سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و مطرح کرد: امسال نیز در راستای اجرای پویش هر هفته «الف-ب- ایران» 250 طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سدهای مخزنی کشور تا پایان دولت به 52 سد می‌رسد و تا پایان دولت می‌توانیم گزارش بدهیم که بیش از 330 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن در کشور افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در عرصه ساز و کارها هم به‌دنبال دگرگونی هستیم، توضیح داد: در وزرات نیرو از دو سال گذشته طرح فراخوان عمومی به‌عنوان انتصاب مدیران ارشد را اجرا کردیم که امروز بیش‌ از 90 مدیر ارشد آب و برق را از طریق این فراخوان انتخاب کردیم و توانستیم صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مسیر انتخاب بهترین‌ها در خانواه وزارت نیرو داشته باشیم.

اردکانیان افتتاح کلنگ‌زنی طرح‌‌های امروز را در توسعه استان مؤثر دانست و مطرح کرد: اولین استانی که طرح سازگاری با کم‌آبی برای آن تدوین شد خراسان‌جنوبی است و این سند نقشه راهی برای سال‌های پیش رو است.

وی با اعلام اینکه متأسفانه ساختار اداری از دو مشکل مزمن سیستم متمرکز و سیستم بخشی در رنج است، بیان داشت: این مشکلات مانع سرعت دادن به طرح‌ها می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه طرح‌های متعدی را برای پایداری منابع آب در استان خراسان‌جنوبی در دستور کار داریم که طرح انتقال آب از دریای عمان از مهم‌ترین این طرح‌ها استف تصریح کرد: توسعه استان خراسان‌جنوبی به‌عنوان یک استان مرزی باید زودتر به مراحل مهم‌تری برسد.

ارکانیان با اشاره به مشکلات فاضلاب مجموعه یک هزار واحدی قاین و آخرین تمهیدات اندیشیده شده برای آن، اعلام کرد: برای این پروژه برنامه‌هایی در دست اقدام است که از ابتدای تابستان نصب انشعابات آن انجام و مراحل کار تصفیه‌خانه نیز تا سه ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

وی از تخصیص 250 میلیارد تومان اعتبار برای برای مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی دو سال آینده با اختصاص این اعتبار تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان آبرسانی خواهد شد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه انتقال آب از دشت آهنگران به قاین نیز انجام شده و در حال اخذ مجوز ماده 23 است، تبیین کرد: فاضلاب شهرستان سربیشه نیز ظرف سه ماه آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول