اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

انتظارات مردم استان یزد از چهار نماینده خود در مجلس یازدهم

مردم استان از چهار نماینده خود در مجلس یازدهم انتظاراتی دارند که نیاز است مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

انتظارات مردم استان یزد از چهار نماینده خود در مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، چند روزی از آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گذرد و چهار نماینده استان یزد که دوم اسفند ماه سال گذشته از سوی مردم انتخاب شدند به شکل رسمی آغاز به کار کردند و اکنون نیاز است انتظارات مردم را برآورده و برنامه هایی را که برای جلب نظر مردم ارائه کردند اجرایی نمایند.

جدای از مسائل کلان کشوری نظیر رسیدگی به وضع معیشت مردم و تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور، تلاش برای رفع تبعیض و اجرای عدالت و موضوع شفافیت آراء که ضروری است مورد اهتمام همه نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان یزد باشد، برخی از انتظارات خاص مردم استان است که توجه ویژه چهار نماینده استان را می طلبد.

اصلاح حوزه های انتخابیه استان را می توان محوری ترین موضوعی عنوان کرد که سالیان سال خواسته مردم است و هرچند تلاش هایی در ادوار مختلف صورت گرفته ولی هیچ گاه به نتیجه منجر نشده است! اینکه یک حوزه انتخابیه با پنج شهرستان و یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان در استان وجود داشته باشد به دور از عدالت است و باید در اولویت اول نمایندگان استان اصلاح این حوزه های انتخابیه و افزایش نمایندگان در استان جهت رسیدگی بهتر و عادلانه تر به مسائل هر حوزه انتخابیه باشد.

پیگیری انتقال آب به استان یزد دیگر موضوعی است که مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کند و حیات استان وابسته به آب انتقالی است. موضوعی که چهار نماینده استان در اولویت دار بودن این موضوع متفق القول است و ابراز داشتند آن را پیگیری می کنند.

استان یزد به لحاظ نرخ بیکاری به ویژه برای قشر تحصیل کرده آمار خوبی ندارد و این میطلبد چهار نماینده استان موضوع اشتغال پایدار برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده را به صورت جدی پیگیری کنند. ایجاد صنایع پاک و هایتک (پیشرفته) نیاز ضروری استان است.

محیط زیست و رفع آلودگی هوا دغدغه دیگر مردم استان به ویژه شهرستان های صنعتی استان است که با آن مواجه هستند به گونه ای که در برهه ای از سال گذشته وضعیت نگران کننده ای بر این شهرستان ها حاکم شد.

اصلاح قانون معادن با توجه به معدن خیز بودن استان، اصلاح یا طرح قانون در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب بافت تاریخی و باغ های استان و نظارت بر حسن اجرای قوانین در استان دیگر انتظارات مردم است که نیازمند پیگیری چهار نماینده استان می باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول