اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

از افتتاح اولین نیروگاه بادی در «سربیشه» تا بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی

طی سفر یک روزه وزیر نیرو به استان خراسان‌جنوبی، پروژه آبرسانی و تأمین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید.

از افتتاح اولین نیروگاه بادی در «سربیشه» تا بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، در ادامه سفر یک روزه وزیر نیرو به استان خراسان‌جنوبی عملیات ساخت اولین نیروگاه بادی در شهرستان سربیشه آغاز شد.

این نیروگاه ۵۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورویی بخش خصوصی در آغاز ساخت اولین نیروگاه بادی در خراسان‌جنوبی۵ کیلومتری شهر درح این شهرستان احداث می‌شود.

«مهدی دادگر» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: این نیروگاه، ۴۸۶ هکتار مساحت دارد و ۲۰ توربین بادی با ارتفاع ۸۰ متر در آن نصب می‌شود که ظرفیت تولید برق هر توربین، ۲.۵ مگاوات است.

دادگر افزود: نیروگاه ۵۰ مگاواتی سربیشه تا کمتر از دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن سالانه ۴۵ میلیون لیتر در مصرف گازوئیل و ۱۲۵ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

منطقه درح شهرستان سربیشه از بادخیزترین مناطق خراسان‌جنوبی است و با راه‌اندازی این نیروگاه برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی و تأمین آب پایدار ۱۵ روستا

همچنین در ادامه این سفر، پروژه آبرسانی و تأمین آب پایدار ۱۵ روستای خراسان‌جنوبی با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۴ میلیارد تومان هزینه شد و ۱۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و لوله‌کشی بهره‌مند شدند.

برای آبرسانی به این ۱۵ روستا، حفر و تجهیز دو حلقه چاه عمیق، ۸۱ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع و احداث ۲۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب و ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ انجام شد.

این ۱۵ طرح آبرسانی در روستا‌های خوشینه علیا، زیراج، کلاته نو و عباس‌آباد شهرستان بیرجند، فورگ، اره‌فورگ و ذکری شهرستان درمیان، دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان نهبندان، روستا‌های سرند و باغ دهک شهرستان بشرویه، شهرک نزومند شهرستان زیرکوه و روستای نیگ شهرستان قاین اجرا که مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی در روستای درمیان به نمایندگی از ۱۵ روستا با حضور وزیر نیرو انجام شد.

انتهای پیام/3403/ح                 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول