اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

دروغی که رسانه‌های معاند به مردم ایران می گویند

کارشناس فضای مجازی ورود به حریم خصوصی و قطع اینترنت جهانی را دروغ پردازی شبکه های معاند برای شوراندن ذهن مردم ایران نسبت به «شبکه ملی اطلاعات» دانست.

دروغی که رسانه‌های معاند به مردم ایران می گویند

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، ابوذر منتظرقائم کارشناس فضای مجازی، با حضور در برنامه «انعکاس» و با انتقاد به تبلیغ اپلیکیشن های ایرانی در بستر برنامه های «فیلترشکن» گفت: در حال حاضر صدها پوسته تلگرامی فعال موجود است و آن زمان که وزارت ارتباطات اعلام کرد که مانع پوسته ها برای حفظ حریم شخصی مردم شده است، این پرسش را مطرح کردیم که اگر به واقع پوسته ها غیر امن هستند، چرا تنها مانع از دو شبکه ای که خودتان راه اندازی کردید، شده اید و مابقی را به حال خود رها گذاشته اید؟

وی افزود: در ایران بلبشوی مدیریت بر فضای مجازی حاکم است و شخصا می پرسم آیا رفتار لیبرال دموکراسی را با شبکه «پرس تی وی» از یاد برده ایم؟ پخش این شبکه را روی کابل، ماهواره و یوتیوب قطع کردند؛ بنابراین به این مهم رسیده ایم که باید نظام مخابراتی و برودکست ماهواره ای مستقل داخلی راه‌اندازی کنیم.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: آی سی تی باید به خدمات دهی بپردازد؛ لذا باید امن، ارزان و سریع بدست ما برسد و حقوق حاکمیت و مردم را استیفا کند؛ با این تفاسیر چنین پرسشی مطرح می شود که چرا خدمات معمول مردم را گران، نا امن و غیر سریع بدست شان می رسانیم؟ و یا چرا این مسیر دست نیافتنی است؟ دلیل، همان دروغی است که بی بی سی، صدای آمریکا، من و تو، برخی روزنامه های جریانات داخلی یا کانال های آی تی در فضای تلگرام و شبکه های خبری به عمد تحویل افکار عمومی می دهند و تأکید دارند "شبکه ملی اطلاعات"، دست ایران را از دنیا قطع می کند و وارد حریم خصوصی مردم می شود. این دو کلید واژه ذهن مردم را علیه راهکار مناسب می شوراند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی دوره دهم با هر نقطه ضعفی که داشت، در آخرین مصوبه های خود ممنوعیت سکوهای مربوط به رژیم صهیونیستی را قانونی کرد، اما سازمان صداوسیما بنا بر کدام مجوز شرعی، قانونی و اخلاقی و استراتژیک پای کارِ تبلیغ اینستاگرام رفته است؟ اگر قرار باشد پلتفرم داخلی عینا تکرار کننده مفاسد پلتفرم خارجی باشد، عقل می گوید باید ادامه یابد؟ امروز وضعیت پلتفرم آپارات را می بینید که بدلیل تنظیم مقررات غلط و اشتباه مسئولان این حوزه، به شبکه های خارجی تنه می زند.

منتظرقائم در پایان همین انتقاد را به پروسه ورود و فیلترینگ "تلگرام" وارد دانست و گفت: تلگرام تلاش می کرد داخل کانال های ایرانی در دسترس نباشد و در حقیقت به جهانِ اینترنتیِ مردم ایران بدل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول