اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دلیل عدم پاسخگویی رئیس شورای شهر «لنگه» به خبرنگاران چیست؟/ شورای شهر گزارش عملکرد بدهد

شورای پنجم شهر بندرلنگه با گذشت سه سال از عمر خود تا کنون هیچ گزارش عملکردی به مردم ارائه نکرده و خود را در مقابل افکار عمومی پاسخگو نمی‌داند.

دلیل عدم پاسخگویی رئیس شورای شهر «لنگه» به خبرنگاران چیست؟/ شورای شهر گزارش عملکرد بدهد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، فتح‌الله میرکمانداری فعال رسانه‌ای هرمزگان طی یادداشتی نوشت: مطابق قانون شهرداری و شوراها، شورا موظف است کلیه مصوبات خود را به اطلاع عموم برساند. اگر اصل و معیار را بر اساسنامه شوراها و شهرداری بگذاریم، شوراها در طول ماه حداقل دو بار و حداکثر چهار بار تشکیل جلسه می‌دهند و همچنین باید هر شش‌ماه یکبار گزارش مالی از سوی شهرداری به شورای شهر ارائه و اعضای شورای شهر نیز به عنوان منتخبان مردم آن را منتشر و در اختیار همگان قرار دهند.

شهرداری‌ها نیز باید براساس قانون هر شش‌ماه گزارش مالی و لیست پروژه‌ها به همراه نام پیمانکار و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته را بر روی سایت شهرداری یا روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند تا مردم از چگونگی هزینه کردها و سرمایه‌گذاری‌ها مطلع شوند.

اما با این حال شورای پنجم شهر بندرلنگه با گذشته سه‌سال از عمر خود  تا کنون هیچ گزارش عملکردی از خود و شهرداری به مردم ارائه نکرده است و خود را در امور مربوط نیز پاسخگو نمی‌داند و تاکنون حتی یک نشست خبری با اصحاب رسانه در این خصوص نداشته و با گذشت زمان عملا ثابت شده که شورای این شهر بندری هیچ اعتقادی به خبرنگاران و شفاف‌سازی نسبت به عملکرد خود و شهرداری ندارد و تبدیل به شورای محرمانه‌ها شده است.
 
اعضای شورای اسلامی در هر نقطه از کشور با رأی مردم به پارلمان محلی می‌رسند و در مقابل این آرا باید به مردم پاسخگو باشند، رسانه‌ها هم به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان مسئول انعکاس واقعیت‌ها هستند.
 
 سئوال اساسی این است که در شورای شهر چه خبر است؟ که تا این حد موضوعات عمومی که از حقوق اولیه شهروندان است، امنیتی تلقی شده و بدون دعوت از خبرنگاران به بررسی آن‌ها می‌پردازند.

این عدم پاسخگویی به افکار عمومی و عملکرد غیرشفاف شورای شهر، دلالت بر چه دارد که نمی‌خواهند مردم در جریان آن قرار گیرند.

دوره پنجم شورای اسلامی شهر بندرلنگه با حواشی بسیاری از ارجاع پرونده شهردار اسبق به مراجع قضایی، استعفاء شهردار سابق و دو عضو شورای شهر، مشکلات عدیده مالی شهرداری، حقوق معوقه پرسنل تا انتخاب مجدد شهردار اسبق به عنوان شهردار، عدم تایید مصوبه انتخاب شهردار توسط هیات تطبیق شهرستان و دیگر موارد روبرو است.

تا کنون رئیس شورای شهر بندرلنگه نسبت به هیچ‌کدام از این موارد شفاف سازی نکرده و خود را مبرا از پاسخگویی می‌داند، لذا با این وجود انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود کنند چرا که دانستن حق مردم است.

یکی از ویژگی‌های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی که ما را با دیگر نظام‌ها متمایز داشته توانایی پاسخگویی در قبال عملکرد خود است  و این رسانه‌ها هستند که به عنوان یکی از اجزای قدرتمند جامعه اسلامی و تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش بسیار مهمی در واداشتن دستگاه‌ها به پاسخگویی  را بر عهده دارند و انتظار ما از شوراها و دیگر مسؤولان همکاری با اصحاب رسانه در جهت شفاف‌سازی عملکرد خود و روشن کردن افکار عمومی و آگاهسازی جامعه است.

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول