اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی/ اعلام شرایط ورود گردشگران خارجی به زودی

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد.

آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی/ اعلام شرایط ورود گردشگران خارجی به زودی

به گزارش خبرگزاری فارس، ولی تیموری معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان این خبر گفت: در حال حاضر تمامی حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت‌ها و مراکز فرهنگی – تاریخی و طبیعت‌گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

وی افزود: به زودی طبق رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و دستگاه‌های فرابخشی مربوطه، زمان و ساز و‌ کار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری همچنین تأکید کرد: برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل‌های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می‌گیرد.  

 دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همچنین در تشریح روند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند، پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک‌های عامل است و آن دسته افرادی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار جهت رسیدگی مجدد ثبت کنند.

 تیموری تاکید کرد: همچنین فعالان حوزه بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در این صنعت وجود دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی‌بهره هستند، با این حال برابر رایزنی‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفته، سازو کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که انشالله به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول