اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: تبدیل ساختار هلال احمر به نهاد انقلابی تاثیرگذاری بسیاری دارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر هلال احمر از یک ساختار رسمی به ساختار انقلابی مبدل شود تاثیرگذاری بسیاری برای جوانان دارد، باید با برنامه ریزی گستردگی فعالیت‌های هلال احمر در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی بیشتر شود.

آیت الله علم الهدی: تبدیل ساختار هلال احمر به نهاد انقلابی تاثیرگذاری بسیاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی»، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار 10 خرداد ماه با مسؤولین هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به پهنای عظیم خدماتی هلال احمر به بخش‌های مختلف کشور، نمایش این فعالیت‌ها بسیار کم رنگ است. خیلی از نهادهای مردمی که بالاتر از هلال احمر قرار گرفته اند به علت نمایش درست کارهایشان، برای تشویق مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در رزمایش مواسات مسؤولیت اصلی با هلال احمر بود اما به درستی این فعالیت‌ها بیان نشد، در مسئله کرونا هم تمام ارگان‌ها بیشتر خودشان را نشان دادند با این مهم که هلال احمر بود که بار اصلی تامین وسایل‌های بهداشتی را بر عهده داشت اما در این جا هم به درستی فعالیت‌های هلال احمر برای مردم معرفی نشد.

وی بیان کرد: هلال احمر بخشی از کمک‌های خودش را از مردم دریافت می‌کند و اگر به درستی فعالیت‌های خودش را معرفی نکند حمایت مردمی را از دست خواهد داد، باید جوری معرفی شود که این سرمایه‌های اجتماعی در کنار هلال احمر باقی بمانند.

آیت الله علم الهدی در ادامه افزود: فضای مجازی یکی از مهم ترین بخش‌هایی است که می‌تواند گویای فعالیت‌های هلال احمر برای مردم و به خصوص جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: اگر هلال احمر از یک ساختار رسمی به ساختار انقلابی مبدل شود تاثیرگذاری بسیاری برای جوانان دارد، باید با برنامه ریزی گستردگی فعالیت‌های هلال احمر در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی بیشتر شود.

وی ضمن تاکید بر نقش جوانان اشاره کرد: جمعیت جوانان هلال احمر بسیار قوی است و خود این جوانان بهترین وسیله‌ی توسعه‌ی فعالیت‌های هلال احمر خواهند شد، همینطور جوانان همیشه در عرصه‌های انقلابی جلوه کننده و اثر گذار بودند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: به کارگیری جوانان در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و محیط‌های کاری می‌تواند نیروی انقلابی و جوانی را برای هلال احمر پرورش بدهد که در بخش‌های مختلف یاری گر مردم باشند، باید هلال احمر اشتغال فرهنگی ایجاد کند تا برای نشان دادن فعالیت‌های بیشتر از جوانان یاری بگیرد.

تب‌سنجی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و تولید ۲۴۰ هزار ماسک توسط هلال احمر استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در ادامه این دیدار گفت: در راستای مدیریت و کنترل کرونا غربالگری و تب‌سنجی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر را در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان در ایام نوروز انجام دادیم.

سید مجتبی احمدی افزود: با توجه به دستور استاندار محترم، ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا از ۱۲ بهمن ۹۸ در هلال احمر استان تشکیل شد که در گام نخست عمده فعالیت‌ها در زمینه آموزش همگانی و تهیه و توزیع طر و پوسترها و پیام‌های آموزشی در این زمینه متمرکز بود.

وی افزود: پایش سلامت و غربالگری و تب‌سنجی در ۵۵ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خراسان رضوی از آستانه نوروز ۹۹ آغاز شد که در حدود یکماه ۴۱۹ هزار خودرو و یک میلیون و ۱۰۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این میان تعدادی شناسایی و وارد زنجیره درمان‌ شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کمک‌ نقدی برای آسیب‌دیدگان کرونا داشتیم  و نیز ۴۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال کمک غیرنقدی داشتیم.

احمدی افزود: تاکنون واریز کمک معیشتی به ۳۴۱ نفر از بیماران بهبودیافته کرونایی در استان انجام شده و ۴۳۰۰ بسته توسط خیران و داوطلبان توزیع شد و یکهزار بسته اقلام حمایتی نیز برای بیماران خاص توزیع شده تا دراختیار آسیب‌دیدگان قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار فرد دارای بیماری خاص در استان از برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی ویژه این بیماران که بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند، خبر داد.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: تولید ۲۸۰ هزار ماسک و برخی دیگر از اقلام بهداشتی و حفاظت فردی توسط داوطلبان و اعضای فعال هلال احمر از جمله اقدامات افتخارآمیز اخیر بوده است.

احمدی با بیان اینکه هلال احمر پل پیوند میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است تصریح کرد: تقویت خانه‌های هلال از جمله طرح‌های جدی مورد اهتمام در دوره اخیر جمعیت هلال احمر است که می‌تواند شبکه خدمت‌رسانی عمومی و امداد همگانی را افزایش دهد.

وی، زمان برگزاری پنجمین دوره مجامع هلال احمر را ۲۳ خرداد ماه جاری اعلام و یادآوری کرد: حضور جوانان، نجاتگران و امدادگران و داوطلبان هلال احمر در این انتخابات تبلور مردمی بودن این نهاد و بسترساز مشارکت حداکثری در نیل به اهداف بشردوستانه و مهرورزی هلال احمر است.

اجرای بیش از ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی در سال ۹۸

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی نیز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی از اجرای ۲هزار و ۱۷۹ عنوان برنامه فرهنگی در هلال احمر استان در سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام اسدالله اسدی با اشاره به محوریت منویات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی در برنامه‌های فرهنگی هلال احمر افزود: حضور ائمه جماعات در بیش از ۲۰ شعبه استان و نیز مشارکت فعال طلبه‌های جوان در قالب کانون طلاب جوانان در فعالیت‌های هلال احمر نقش بسزایی در ارتقای سطح معنوی برنامه‌ها و تربیت و کادرسازی نیروها دارد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول