اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

فرصت تقویت برندهای ایرانی در دوران کرونا

برای اولین بار در ایران بواسطه محدودیت های تجمع به دلیل ویروس کرونا ، سمینار آموزشی مارکتینگ با حضور ٢٢٠ نفر از مدیران و فروشندگان شرکت توزیع و پخش کالای FMCG به صورت آنلاین برگزار شد.

فرصت تقویت برندهای ایرانی در دوران کرونا

دکتر احمد روستا در سمینار شرکت مانی مان پارس با بیان این مطلب که  ویروس کرونا فرصت مناسبی برای تقویت برندهای ایرانی فراهم کرده است، گفت: مدیریت کسب و کار در روزهای پیش رو متفاوت تر از گذشته است و  رقابت در آینده نیازمند مدریت«فرصت درست» و مدیریت درست«فرصت» است.

دکنر روستا با اشاره به این مهم که مدیریت درست باید مبتنی بر برنامه ریزی، اطلاعات درست، جامع و به روز باشد، ادامه داد: در حال حاضر در دنیا برنامه ریزی استراتژیک جای خود را به برنامه ریزی سناریویی داده است.

وی افزود: برنامه ریزی سناریویی به دلیل شرایط بسیار مبهم کرونایی در آینده است. این برنامه ریزی باید برای کسب و کار و زندگی شخصی باشد.

دکتر روستا گفت: برای روزهای پیش رو باید سه سناریوی بدبینانه، خوشبینانه و واقع بینانه را در دوره های سه ماهه در نظر گرفت.

به گفته وی کسی که بتواند با چابکی و هوشمندی پاسخگوی فرصت ها و نیازها باشد، با موفقیت از چالش ها عبور خواهد کرد.

دکتر روستا که در وبینار ترتیب داده شده از سوی آدامس دن اکسیر سخن می گفت، یادآور شد: در بازار رقبا فرصت ربا هستند و بنابراین باید با مدیریت درست فرصت ها را تصرف کرد.

وی افزود: مهمترین وظیفه برندها و کسب و کارها در شرایط فعلی پاسخگویی به فرصت ها، نیازها و نیازمندها است که این مهم باید چه در دوران کرونا و چه پساکرونا در دستور کار قرار دادشته باشد.

دکتر احمد روستا ویژگی های انسان را تازه پسند، تنوع طلب، تحول گرا و توسعه جو و تعالی طلب دانست و ادامه داد: باید تازه پسندی مشتری و نوآوری در کار را فراموش نکنید. تنوع را نیز باید در کالا، رفتار، خدمات و ... باید دنبال کرد چراکه نسل آینده نسلی تنوع طلب و تازه پسند است که دگرگونی را در کار و زندگی دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن موارد یاد شده و با توجه به این نکته در حال حاضر شرایط مناسب برای توسعه و تقویت برندهای داخلی مهیا شده است، دولت و بخش خصوصی موظف به استفاده بهیه از این فرصت هستند.

دکتر روستا لازمه این مهم را ایجاد تحول در تقاضای مدیریت دانست و گفت: باید تقاضای منفی نسبت به برند ایرانی را شناسایی و برطرف کرد. باید دلیل دلزدگی مردم از برندهای داخلی را پیدا و نسبت به رفع آنها اقدام کرد و مهمترین بحث نیز تقاضای پنهان است که باید آنچه مردم میخواهند و نمی توانند اعلام کنند یا میخواهند و در دسترس آنها نیست را دید و پاسخ داد.

وی ادامه داد: تولیدات ما باید مبتنی بر بازار باشد و نه بر اساس سلیقه شخصی چراکه نیاز بازار یکی از عوامل مهم در موفقیت است.

 

گفتنی است در این مراسم پروفسور احمد روستا دو سخنرانی ١ ساعته داشتند و همچنین آقای پوریا پورسرخ در خصوص دلایل همکاری خود با برند دنکسیر  و برنامه‌هایی که در پیش رو می‌باشد صحبت کردند.

در پایان، پرسنل شعب سوالات خود را از جناب پروفسور روستا در خصوص راهکار‌های فروش و برخی دغدغه های خود پرسیدند.  تعداد محدودی از مدیران هر دو شرکت «مانی مان پارس» و «تهران بوران» در مراسم حضور فیزیکی داشتند و سایر افراد در شعبات از طریق اسکایپ بیزینس در این وبینار بزرگ حضور یافتند. افراد عادی نیز در لایو اینستاگرام شرکت مانی مان پارس (صاحب برند دنکسیر) از این جلسه بهره بردند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول