اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  موزه

برگزاری نشست مجازی «تأثیر فرهنگی فرش‌های ایرانی بر روی غیر ایرانیان»

مدیر موزه ملی فرش ایران گفت: نشست مجازی «تأثیر فرش‌های ایرانی بر روی غیر ایرانیان » عصر روز شنبه 10 خرداد برگزار می شود.

برگزاری نشست مجازی «تأثیر فرهنگی فرش‌های ایرانی بر روی غیر ایرانیان»

به گزارش خبرگزاری فارس، پریسا بیضایی مدیر موزه ملی فرش ایران اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی که فرش ایرانی در جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مشتری بیشتری دارد این است که نسبت به فرش تولیدی سایر کشورها تنوع رنگ بیشتری دارد، کیفیت مواد و مصالح به کار رفته در آن مرغوب تر و بهتر است، هنر و ظرافت خاصی در آن به کار گرفته شده و رنگ‌ها زنده و طبیعی به نظر می‌رسند، نقش و نگارهای آن جذاب است و گیرایی خاصی دارد که برای بیننده و خریدار چشم نواز است.

وی افزود: همین مزیت‌های رقابتی در فرش دست باف ایرانی موجب شده تا سایر کشورهای فعال در حوزه فرش دست باف به تأثیرپذیری و الهام گیری از هنرمندان ایرانی تمایل نشان دهند.

مدیر موزه ملی فرش ایران گفت: در این نشست مجازی در مورد مناطقی که در بافت فرش دست باف از هنر ایرانی الهام گرفته‌اند صحبت خواهد شد و علاقمندان می‌توانند روز شنبه 10 خرداد ماه ساعت ۱۹ با حضور در صفحه موزه در شبکه‌های اجتماعی به نشانی carpet.museum.iran از این نشست استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول