اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

غیزانیه؛ تشنه و خسته از وعده‌ها

به راستی احساس نیاز و زمان برای روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی با آن مؤلفه های بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

غیزانیه؛ تشنه و خسته از وعده‌ها

گروه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، زهرا صفری- دانشجوی بسیجی دانشکده شریعتی: هرسال، حوالی سوم خرداد ماه که می‌شود، باری دیگر توجه‌ها به خوزستان و خرمشهر، این خطه مظلوم و فداکار جلب می شود. خوزستانی که چه در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و فداکاری، چه این سالها با تامین منابع نفتی کشور وفاداری خود را به این مرز و بوم ثابت کرده است. خوزستانی که شاید اگر همین سوم خردادها هم در تقویم نبود، یادش از خاطر خیلی از ما بیرون می رفت.

اما امسال همین روزها در غیزانیه خوزستان چه اتفاقی افتاد که صدای فریاد مردمش اینگونه شنیده شد؟ «بخش غیزانیه» که در جنوب شرق اهواز با ۲۸ هزار نفر جمعیت و بیش از ۸۰ روستا که با کمبود امکانت اولیه‌ای همچون آب شرب و هوای پاک رو به رو ست و علی رغم همه اینها به گفته استاندار، هر روز حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت در آن استخراج می‌شود و در مجاورت بیش از 700 حلقه چاه نفتی قرار دارد!

حال باید پرسید چه اتفاقی می افتد که یک مردم دین دار، فداکار، مظلوم و تشنه، به جایی می رسند که برای پیگیری یک نیاز اولیه باید با تجمع و اعتراضی که غیرقانونی تلقی می شود از مسئولین مطالبه کنند؟ شاید وعده‌های خالی و تکراری مسئولین است که آن ها را به این نوع از اعتراضات و درگیری ها کشانده است نه کمبود آب!

گویی  وعده حل مشکل آب و هوا در خوزستان به یک شعار و به هدف جلب نظر و رای مردم از سوی مسئولین تبدیل شده است. از ربط دادن حل مشکل آب خوردن مردم با برطرف شدن تحریم ها و اجرای برجام، تا بهانه ی کمبود بودجه چهل و چند میلیاردی برای تامین آب! مردم غیزانیه چندین سال است در انتظار این وعده ها نشسته اند و سال هاست آن دو ماه آینده تا حل مشکل آب شرب غیزانیه، فرا نرسیده است!

اگر توافقات همین برجام نبود و فعالیت های هسته ای متوقف نمی‌شد برای تهیه آب شیرین برای مناطق مختلف کشور با این قبیل مشکلات مواجه نبودیم، با هزینه ای بسیار کمتر از سوخت های فسیلی به کمک سوخت هسته ای می شد هم برق هسته ای تولید کرد و هم آب دریا را به سهم خود شیرین کرد، آیا با تمامی این شرایط همچنان برجام ثمره کار آنهاست؟ کاش رفع نیاز های ضروری مردم به جای این سلسله مذاکرات بی نتیجه در اولویت تخصیص بودجه های کشور قرار بگیرد، مردمی که سال ها برای حفظ این کشور استقامت کردند، فداکاری کردند، بزرگواری و صبوری کردند، این برخوردهای نادرست و وقیحانه مسئولین، مزد صبر چند ساله شان نیست!

اما جنبه دیگر این اعتراض‌ها زمانی ست که این مطالبات مردم توسط رسانه‌های معاند و وابسته به غرب، به عنوان اختلاف و مخالفت مردم با نظام جمهوری اسلامی انتشار می شود! داستان تکراری ای که در جریان اعتراضات کارگران کارخانه هپکو نیز روایت شد، مطالبات به حقی که با سوء استفاده ی دشمنان این انقلاب، علیه نظام  و وارونه تعبیر شدند. در نهایت نیز تجربه چندساله نشان داده است که مردم از مسئولین و دولت ناامید و از وعده ها خسته شده اند، باز هم مانند قبل این مشکلات به دست خود مردم، نیرو های انقلابی و جهادی حل خواهد شد.

به راستی احساس نیاز و زمان برای روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی با آن مؤلفه های بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. دولت جوانی که جهادی پای کار مردم باشد، سهم مردم این جامعه از انقلاب برابر است،  مردمی که به فرموده امام خمینی، معمار این انقلاب اسلامی، صاحب اصلی این انقلاب هستند و می‌فرمودند: باید خدمتگزار ملت باشیم و هرچه خدمت کنیم، کم است...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول